ابوطالب قزل سفلو ‌روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور خود در محل آتش سوزی، افزود: بیش از 40 نفر از نیرو های منابع طبیعی گالیکش و استان در امر مهار آتش مشارکت داشتند.
وی یادآور شد: در روز گذشته (پنجشنبه) در چند نقطه دیگر استان نیز آتش سوزی در عرصه های طبیعی به وقوع پیوست که تمامی آنها با تلاش نیروهای منابع طبیعی در هر شهرستان کاملا مهار شد.
وی با تشریح عرصه های طعمه حریق شده در مناطق مختلف استان گلستان گفت: در روستای آهنگر محله گرگان 1/5 هکتار، مراتع ییلاقی سیاه مرز کوه علی آباد 1/2 هکتار، سه نقطه از جنگل های سوزنی برگ در کلاله شامل دو هکتارعرصه با پوشش جنگلی و سه هکتار مرتع در پیشکمر از جمله مناطقی است که طعمه حریق شدند.
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان سطح عرصه های جنگلی و مرتعی طعمه حریق شده در حوالی روستای گوگل بزرگ شهرستان گالیکش را نیز حدود هشت هکتار اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، آتش سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی ضلع شمالی روستای گوگل بزرگ شهرستان گالیکش که عصر روز گذشته آغاز شد، به مرگ یک چوپان 15 ساله و تلف شدن هشت راس از گوسفندان وی منجر شد.
شهرستان 63 هزار نفری گالیکش واقع درشرق استان گلستان، 52 هزار هکتار عرصه های جنگلی و مرتعی دارد که از این مقدار 800 هکتار آن مرتع و بقیه جنگل است.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.