به گزارش روز سه شنبه ایرنا از هلال احمر گلستان، سعید بابایی در آئین پایانی طرح ملی دادرس در گلستان اظهار داشت که آموزش های بنیادی باید از سنین پایین عملیاتی شود و در طرح ملی دادرس محوریت بر دانش آموزان پایه هشتم مدارس دارای کانون های دانش آموزی استوار است.
وی اضافه کرد: المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر در مراحل مدرسه ای، منطقه ای، شهرستانی، استانی و کشوری از جمله گام ها در طرح ملی دادرس به شمار می آید.
بابایی درخصوص اجرای المپیاد آماده (طرح ملی دادرس) در گلستان نیز گفت که شاهد برگزاری مرحله استانی پنجمین المپیاد آماده گلستان با حضور تیم های برتر مرحله شهرستانی در اردوگاه مرحوم امیرمحمد قاسمی دلند بودیم که در فضایی مهیج و با طراحی آیتم هایی جذاب رقابت کردند.
رییس اداره دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز گفت: مرحله استانی المپیاد آماده با حضور تیم های برتر مرحله شهرستانی و در آیتم های عملی به صورت انفرادی و گروهی همراه با آزمون کتبی منطبق بر کتاب دادرس به عنوان منبع اصلی آموزشی این طرح ملی از اردیبهشت آغاز و هم اکنون در استان های مختلف در حال برگزاری است.
شیخ محمدی گفت: مرحله کشوری پنجمین المپیاد آماده را با حضور تیم های برتر مرحله استانی و با همکاری وزارت آموزش و پرورش در آینده ای نزدیک برگزار خواهیم کرد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم به عنوان ناظر سازمان جوانان هلال در این رقابت ها نیز گفت که هدف از برگزاری مرحله استانی پنجمین المپیاد آماده ،تربیت دادرسانی آماده در لحظه های حساس و تقویت روحیه امدادی و بشردوستانه در دانش آموزان است.
‎مصباحی افزود: سازمان جوانان منطبق بر اهداف و مأموریت ها با دارا بودن بستری مناسب به منظور جذب و سازماندهی گروه های سنی 4 تا 29 سال در قالب کانون های غنچه ها، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، روستایی و جوانان توانسته فعالیت های موثری داشته باشد.
مرحله استانی پنجمین المپیاد آماده(طرح ملی دادرس)جمعیت هلال احمر گلستان با مشارکت معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش با اعلام تیم های برتراعضای دختر و پسر به کار خود پایان داد.
کریمی معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر گلستان گفت: مرحله استانی پنجمین المپیاد آماده با حضور 154 نفر از اعضای پسر تیم های برتر مرحله شهرستان در قالب 11 تیم و ١٨٢ نفر از اعضای دختر در قالب ١٣ تیم برتر مرحله شهرستان در محل اردوگاه کشوری مرحوم امیر محمد قاسمی دلند در شرق استان برگزار شد.
به گفته وی؛ در پایان و در بخش پسران تیم های گرگان، گنبد کاووس و کلاله به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم و در بخش دختران تیم های کلاله، کردکوی و مینودشت اول تا سوم شدند.
کریمی اضافه کرد: باتوجه به ارزشیابی بر مبنای دستورالعمل جام بشردوستی با محوریت اخلاق، نظم، دوستی، مهربانی، همکاری و نوع دوستی تیم های حاضر در المپیاد از لحظه حضور در محل برگزاری تا پایان؛ در بخش پسران تیم علی آباد کتول و در بخش دختران تیم بندرترکمن جام بشردوستی این مرحله از المپیاد آماده را به خود اختصاص دادند.
در پنجمین طرح ملی دادرس با مشارکت معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان 3٨٥٠ نفر از دانش آموزان پایه هشتم دوره اول متوسطه مباحث پایه امدادی اولیه در مواجه با حوادث را در قالب تیم های دادرس آموزش دیدند.
حسین احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز گفت که طرح ملی دادرس به دنبال تقویت نیروهای امدادی در مدارس سراسر کشور و تربیت دانش آموزانی همیشه آماده برای مقابله با حوادث احتمالی است.
محمد بهشتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان هم گفت که با توجه به اهمیت آمادگی دانش آموزان در شرایط خاص و لزوم اقدام شایسته و به موقع، اعضای تیم های دادرس نقشی موثر خواهند داشت.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.