مهدی قره قاشی عصر شنبه در گفت و گو یا خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی ساعت 14 و 30 دقیقه از طریق تلفن 125 به همکاران ما اطلاع داده شد و اینک مهار شده است.
وی عنوان کرد: با حضور به موقع و اقدام سریع مامورین اطفاء حریق ایستگاه شماره 6 (واقع درحد فاصل قلعه حسن و گل آرا)، مهار آتش سوزی انجام و از بسط و گسترش آن به سایر مناطق اطراف و درختان جلوگیری به عمل آمد.
به گفته وی؛ به علت گرمای هوا و وزش باد در این منطقه، کار مهار آتش با مشکل مواجه شده بود، اما تیم اطفاء در کمترین زمان موفق به مهار آن شد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در خصوص علت این آتش سوزی گفت که متاسفانه این حادثه به علت بی‌ احتیاطی مسافران و یا افراد بومی در منطقه به وقوع پیوست.
قره قاشی بیان داشت که روشن کردن آتش و خاموش نکردن کامل آن پس از ترک محل توسط کسانی که برای پخت و پز و یا کارهای دیگرآتش روشن می کنند، باعث سرایت آن به علف‌های اطراف و گسترش آتش می شود.
وی به مردم و مسافرین که در ایام تابستان به این منطقه و سایر مناطق جنگلی می روند توصیه کرد که با توجه به گرمای شدید هوا و خشک بودن پوشش های گیاهی منطقه از روشن کردن آتش در عرصه های منابع طبیعی خودداری کرده و نیز در صورت ضرورت ، قبل از خروج از محل از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل نمایند.
جنکل ناهارخوران در جنوب گرگان و در حوزه شهری واقع بوده و کمتر مسافری است که به مرکز گلستان سفر کرده و از این جنگل زیبا دیدن نکند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.