علی بیانی روزسه شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: درپی دریافت گزارشی درخصوص وجود تعدادی پرنده وحشی در مخفیگاه یکی از شکارچیان در سیمین شهر شهرستان گمیشان مجوز قضایی با رعایت شئون قانونی و اخلاقی جهت ورود به مخفیگاه متهم از سوی دادستان عمومی و انقلاب گمیشان صادر که در عملیات مشترک مجموعه انتظامی و محیط زیست این تعداد کوکر شکم سفید کشف شدند.
وی افزود: در این خصوص پرونده ای تشکیل و متهم به مراجع قضایی معرفی شد.
به گفته وی، از این کوکرها به عنوان طعمه برای صید و زنده گیری پرندگان شکاری مانند شاهین و بحری در زیستگاه های غرب گلستان استفاده می شود و با توجه به قاچاق این گونه ها به خارج کشور خطر انقراض آنها را تهدید می کند.
بیانی همچنین از تحویل یک قطعه دلیجه مصدوم به محیط زیست از سوی یک عکاس خبر داد و گفت: این هنرمند درتماس با محیط زیست؛ وجود این پرنده را خبر داد که مامورین یگان حفاظت با حضور در محل این گونه را به اداره منتقل و پس از بیومتری به اداره حیات وحش اداره محیط زیست استان جهت مداوا و ادامه تیماری داری انتقال دادند.
وی اضافه کرد این پرنده پنجمین دلیجه مصدوم در سال جاری بود که به این اداره تحویل شده است.
به گفته وی؛ بندرترکمن و گمیشان از توابع گلستان از کانون های زیست و زیستگاه های پرنده شکاری دلیجه در کشور محسوب می شود.
بیانی؛ مردم منطقه غرب گلستان را رکورد دار تحویل گونه های مصدوم حیات وحش بخصوص پرندگان آبزی، کنار آبزی و شکاری در منطقه قلمداد کرد.
به گزارش ایرنا کوکر یا باقرقره پرنده‌ای دانه ‌خوار بوده که در نگاه اول به کبک و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به کبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام کوکریان (Pteroclididae) است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.