به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا چراغعلی روز دوشنبه درنشست معاونان و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداری های شرق گلستان در گنبدکاووس اظهار داشت: برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه اعتیاد همه مسئولان و متولیان باید احساس مسئولیت کنند.
وی، حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، مفاسد اخلاقی و فضای مجازی و خودکشی را پنج آسیب اصلی در استان گلستان برشمرد و اضافه کرد: علت اصلی این آسیب ها کم کاری بسیاری از مسئولان و بعضا بی تفاوتی برخی از آنها و مردم بوده است.
وی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر توجه جدی مسئولان درحوزه آسیب های اجتماعی تصریح کرد: مساله آسیب های اجتماعی باید دغدغه همه مسئولان باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، رتبه نخست استان در تصادفات موتور سیکلت در کشور و اقدام به خودکشی با قرص گندم را از آسیب های جدی گلستان دانست و یادآور شد: با وجود قاچاق و جرم بودن فروش قرص گندم، این کالا به راحتی در دسترس افراد جامعه قرار دارد.
چراغعلی گفت: با کمک کارشناسان اجتماعی و اقدامات انجام شده جلوی رشد 17 درصدی اقدام به خودکشی در سال 94 در گلستان گرفته شد و اقدام به این عمل در سال گذشته کاهش چشمگیر داشته است.
وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از بی تفاوتی نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی توسط مسئولان و مردم افزود: باید یک نهضت عمومی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه ایجاد شود.
چراغعلی بابیان اینکه با اقدامات روزمره و غیرمفید نمی توان جلوی آسیب های اجتماعی را گرفت، اضافه کرد: برای موفقیت در این حوزه باید از ظرفیت دانشگاه ها، رسانه ها، نخبگان، علما و روحانیون، معتمدان و افراد صاحب نفوذ استفاده کرد.
وی همچنین گفت: از مهرماه امسال برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی در حوزه آسیب های اجتماعی در مدارس گلستان به صورت شفاف اجرا می شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اجرای برنامه های شاد و در عین حال معقول برای نسل جوان و استفاده از رنگ های شاد در جامعه را برای غنی سازی اوقات فراغت، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
چراغعلی افزود: امسال یکی از شاخص های ارزیابی فرمانداری ها، حجم فعالیت ها و اقدامات درحوزه پیشگیری و کاهش آسیب ها است.
به گزارش ایرنا، در این نشست که فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز حضور داشت برخی معاونین و کارشناسان حوزه اجتماعی، نقطه نظرات خود را بیان کردند.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.