به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمودرضا روحانی فر' شامگاه دوشنبه درچهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: برای پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر در گلستان، امسال شعار اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر در دستور کار قرار دارد.
وی با قدردانی از تلاش های ادارات و نهادها و نیز تشکل های غیردولتی درامر پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بویژه درحوزه مواد مخدر، گفت: برای کاهش پیامدهای این بلای خانمانسوز درجامعه همه بایستی احساس مسئولیت نمایند.
روحانی فر، نقش تشکل ها و سازمان های مردم نهاد را در آموزش عمومی برای پیشگیری و کاهش آسیب ها مهم دانست و اضافه کرد: این تشکل ها بازوان توانمند بخش دولتی در این زمینه هستند که بایستی بیش از بیش مورد حمایت دولت قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر و تلاش برای پیشگیری و کاهش آن را از دغدغه های مهم مسئولان ارشد نظام بالاخص رهبری و ریاست جمهوری دانست و گفت: پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن در گلستان نیز مورد توجه ویژه مسئولان و از اولویت های کاری آنان است.
عبدالقدیر کریمی افزود: برای موفقیت در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بالاخص حوزه اعتیاد باید از همه ظرفیت های موجود در استان و شهرستان بویژه ظرفیت تشکل های مردم نهاد و خیرین استفاده شود.
وی گفت: حمایت جدی و همه جانبه از تشکل های مردم نهاد درحوزه آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمند سازی بهبود یافتگان از سوی ادارات و نهادها در کنار انجام وظایف محوله، یک الزام است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
کریمی اضافه کرد: تشکل های مردمی، حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند و به دلیل ارتباط بیشتر با جامعه بویژه آسیب دیدگان، بهتر می توانند در اجرای برنامه های پیشگیرانه و کاهش آسیب انجام وظیفه نمایند.
وی باتاکید برضرورت تعامل و هماهنگی بیشتر دستگاه های دولتی با بخش خصوصی درحوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: ایجاد بازارچه های دائمی فروش دست ساخته های بهبود یافتگان، آموزش مهارتی و توانمندسازی آنان پس از بهبودی باید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با اشاره به بزرگداشت هفته مواد مخدر ( 10 تا 16 تیر ماه)، از پیش بینی اجرای 108 برنامه فرهنگی و آموزشی طی این هفته در گنبدکاووس خبر داد و از تلاش های خانم 'حنیفه عصمتی' دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان و دیگر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس حضور داشتند.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با تنوع اقوام و مذاهب واقع درشرق استان گلستان، 350 هزار نفر جمعیت دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.