به گزارش خبرنگار ایرنا، صادقعلی مقدم شامگاه چهار شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش افزود: در اجرای این برنامه ها و برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی جنگل و سایر موارد در حوزه این شهرستان، دو کانکس در حاشیه جاده اصلی گالیکش به تنگراه مستقر شده است.
وی،‌ با اشاره به ضرورت ایجاد پایگاه بحران در این شهرستان گفت: ساختمانی برای این کار در نظر گرفته شده که پیش از این در اختیار دانشگاه آزاد بوده و مسئولان شهرستان بایستی تغییرات و تعمیرات لازم را در آن انجام دهند تا نسبت به تجهیز و شروع به کار پایگاه بحران این شهرستان اقدام شود.
مقدم گفت علاوه بر تجهیز منابع طبیعی برای اطفای حریق های احتمالی، گروه بندی و آموزش جوامع محلی در روستاها برای اطفای حریق های احتمالی، مقابله با تخریب جنگل و منابع طبیعی با هدف جلوگیری از بیابان زایی و تبعات منفی آن از جمله تشکیل ریزگردها از اهم برنامه های مدیریت بحران استان است.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان گالیکش نیز در این جلسه به اجرای برنامه 'هر شهرستان یک روستای بدون بیکار' در استان گلستان اشاره کرد و گفت: در این رابطه یک روستا در گالیکش نیز انتخاب شده است و برنامه های مورد نظر برای رفع بیکاری در این شهرستان به مورداجرا گذاشته می شود.
حسن خسروی، تشکیل گروه های امدادی و به کارگیری این گروه ها در مواقع بحرانی و توجه به حقوق شهروندی را از جمله وظایف مسئولین برشمرد.
وی با تشریح مشکلات این شهرستان در بخش های مختلف، آبگیری ماشین های آتش نشانی را یکی از معضلات بزرگ این شهرستان ذکر کرد و از ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی و شهرداری خواست چند نقطه را برای آبگیری ماشین های آتش نشانی مد نظر قرار دهند.
فرماندار گالیکش با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس بر ضرورت حضور گسترده مردم و مسئولین در راهپیمایی این روز تاکید کرد و گفت: روز قدس صف بندی بین کفر و جهان اسلام است.
شهرستان گالیکش با بیش از 63 هزار نفر جمعیت و با دارا بودن حدود 70 روستا در شرق استان گلستان قرار دارد.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.