به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی در جمع خبرنگاران، کاهش آمار طلاق را یکی از اولویت های دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: به این منظور از دی ماه 95 تا کنون 13 مرکز مشاوره پیش از طلاق در استان فعال شده است.
وی افزود: در این مراکز مشاوران حقوقی ، روانشناس ، مددکار ، مشاور مذهبی و روانپزشک به زوجین در آستانه جدایی مشاوره می دهند و آنان را به ادامه زندگی مشترک ترغیب می کنند.
معاون دادگستری گلستان اضافه کرد: از دی 95 تا آخر اردیبهشت 96 در مجموع دو هزار و 993 پرونده خانواده به واحد های مشاوره پیش از طلاق ارجاع شده که در18 درصد این پرونده ها زوجین از طلاق منصرف شدند.
به گفته وی؛ همه پرونده های مربوط به خانواده مانند نفقه ، حضانت ، طلاق ، درخواست مهریه و تمکین پیش از رسیدگی در دادگاه به این مراکز فرستاده می شود.
وی همچنین گفت که برای کاهش آمار طلاق نیازمند حمایت همه دستگاه های فرهنگی استان هستیم.
قاسمی وناجمی؛ اجرای طرح مشاوره پیش از ازدواج را یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی استان برای تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: در این طرح زوجین پیش از اینکه گواهی سلامت دریافت کنند، گواهینامه دوره مهارت های زندگی را اخذ می کنند.
وی با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح از سال 93 درعلی آباد کتول افزود: بررسی ها نشان می دهد از 900 زوج جوانی که در این دوره ها آموزش دیدند فقط دو خانواده دچار مشکل شدند که پس از مشاوره مجدد تنها یک مورد منجر به طلاق شد.
به گفته وی؛ با توجه به نتایج خوب طرح، این آموزش ها در گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن، کردکوی، آق قلا و کلاله هم اجرا می شود.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.