به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری مینودشت، اسرافیل وزیری روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، اظهار داشت: بایستی در مکان های عمومی که رفت و آمد مردم بیشتر است، فضا و امکانات لازم برای مطالعه فراهم شود.
وی گفت: مساجد، ایستگاه های مسافربری، تفرجگاه ها و بوستان های محلی مکان های مناسبی برای فراهم کردن فضا و امکانات مطالعه کتاب است که می بایستی توسط انجمن کتابخانه های عمومی با همکاری ادارات و نهادها و خیرین این شهرستان محقق شود.
وزیری، توسعه فرهنگ مطالعه کتاب در مناطق روستایی را نیز مهم دانست و اضافه کرد: برای تحقق این مهم نیز می بایست نسبت به راه اندازی کتابخانه های سیار در دستور کار انجمن کتابخانه های عمومی مینودشت و استان گلستان قرار گیرد.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی مینودشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از وجود تنها یک باب کتابخانه عمومی درشهر و یک کتابخانه عمومی در روستای صفی آباد این شهرستان خبر داد و گفت: درصدد تهیه زمین مناسب با همکاری مسئولان و خیرین برای احداث کتابخانه عمومی شماره 2 شهر مینوشت هستیم.
یاسر مستانی افزود: توسعه فضای کتابخانه های عمومی درمناطق روستایی نیز با همکاری شوراها و دهیاران درحال پیگیری است و درصورتی که در هر روستا یک ساختمان مناسب با زیربنای 100 مترمربع به نهاد کتابخانه های عمومی اهدا شود، تجهیز و جذب نیروی انسانی آن ازسوی کتابخانه ها انجام می شود.
وی گفت: مینودشت همگام با دیگر شهرستان های استان درحال برگزاری مسابقه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می باشد.
شهرستان مینودشت افزون بر 80 هزار نفر جمعیت دارد که 22 هزار نفر آن در شهر و بقیه در مناقط روستایی این شهرستان سکونت دارند؛ ازمجموع جمعیت آن فقط 3200 نفر درمناطق شهری و روستایی عضو دو کتابخانه عمومی آن هستند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.