به گزارش ایرنا، مردم گلستان پس از صرف افطار روز 18 ماه مبارک رمضان و قرار گرفتن در شب 19 این ماه پربرکت و میهمانی خدا، خود را آماده برگزاری مراسم این شب کرده و به صورت فردی و گروهی به سمت محل های برگزاری این مراسم معنوی حرکت کردند.
قرائت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مداحی و همچنین برگزاری مراسم احیا شب 19 ماه مبارک رمضان از جمله برنامه های هر محله و مکان برگزاری این مراسم بود.
در گرگان مرکز گلستان،علاوه بر حسینیه ها، مساجد و امامزادگان؛ آئین های متمرکز و با حضور پرشور و گسترده مومنین در مصلی وحدت، مسجد جامع، امامزاده عبدالله، مسجد الرضا (ع) آذربایجانی های مقیم گرگان و تپه نورالشهدا گرگان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در گلستان در مراسم نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلی گرگان گفت: اعتراف کردن به اینکه بنده خوبی برای خدا نبودیم، این اعتراف وسیله قرب ونزدیکی به عدل الهی است.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: برخی گناهان اثر بدی در زندگی بشریت برجای می‌ گذارد، ظلم به مردم، حق‌ کشی و قطع صله رحم از جمله این گناهان است که دل انسان را سیاه می ‌کند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برخی از افراد برای مسائل پیش پا افتاده و منافع پست دنیوی قسم دروغ می‌ خورند که در همین دنیا سزای این کار خواهند دید.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه گناه دل را ویران و سیاه می ‌کند، تصریح کرد: امشب و در دیگر شب‌ های قدر باید با دعا در پیشگاه الهی دل را از سیاهی در بیاوریم.
امام جمعه گرگان ادامه داد: خداوند از رگ گردن به ما نزدیک ‌تر است هیچ چیز در برابر درگاهش مخفی نمی‌ ماند حتی خیانت چشم نیز از دیدگاه خداوند مخفی نیست.
به منظور انضباط ‌بخشی در حوزه ترافیکی، پلیس راهور گرگان نیز طرح ‌های مقطعی ترافیکی را در خیابان ‌های گرگان اجرایی کرده بود و مشکل ترافیکی در مناطق پر تردد وجود نداشت.
در تپه نورالشهداء نیز اجازه ورود خودرو به مسیر ورودی تپه داده نمی‌ شد و رانندگان و شهروندان پس از پارک خودرو در پارکینگ تعبیه شده، از طریق مینی‌ بوس‌ هایی که در نظر گرفته شده بود به سمت محل برگزاری مراسم منتقل شدند.
در آستان امامزاده عبدالله (س) گرگان مردم در کنار مزار شهدا و اموات خود مراسم شب احیاء را برگزار کردند.
سازمان اتوبوسرانی شهرداری گرگان در تمامی مسیرهای شهر به خصوص در خیابان های منتهی به مصلی وحدت، مسجد جامع گرگان، آستان امامزاده عبدالله (س)گرگان و تپه نورالشهدا خطوط صلواتی ویژه ‌ای را در نظر گرفته بود که از بعد از افطار تا پایان مراسم احیا خدمات ارائه می کردند.
مراسم شب احیاء در مصلی گرگان با حضور آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و در مسجد جامع گرگان با حضور آیت ‌الله سید محمدعلی علوی‌ گرگانی برگزار شد.
همچنین در بیمارستان های شهرستان گرگان شب گذشته دعا و نجوا و زمزمه 'الهم اشف کل مریض' طنین انداز بود و مادران و همراهان در کنار تخت بیماران خود با خواندن قرآن و دعا برای سلامتی تمامی بیماران دعا کردند.
3014/1648
گزارش: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.