به‌ گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا ظریفیان شنبه شب در همایش دانشجویان حامی روحانی در گرگان افزود: اگر در سال 76 دانشجویان از نامزد انتخاباتی اصلاح طلبان حمایت نمی کردند، همایش بزرگ دوم خرداد را نداشتیم.
وی با اشاره به اینکه دوران اصلاحات، دوران طلایی پس از پیروزی انقلاب در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، گفت وگوهای جهانی، آزادی اجتماعی و سایر بخش ها بود، اظهارکرد: روشنفکری دینی در آن دوران شکل گرفت و آن دوره در واقع یکی از سالم ترین دوران تاریخ ایران بود.
ظریفیان ادامه داد: در آن دوره از سوی متفکران و روشنفکران توسعه علمی با توسعه ملی رقم خورد و دولت توانست کشور را با نفت بشکه ای 10 دلار اداره کند و امروز همین نامزدهای انتخاباتی و کسانی که او را ممنوع التصویر کرده اند ، مجبورند از گذشته خود دفاع کنند و حرف از آزادی و فرهنگ می زنند.
وی در خصوص رای ندادن 19 میلیون نفر در سال 84، گفت: یکی از عمده دلایل این مساله تکثر نامزدهای اصلاح طلب بود و مشکلاتی که در این طیف به وجود آمد باعث شد، دانشگاه کنار برود و نامزد رقیب پیروز شود.
این فعال سیاسی افزود: نیامدن دانشگاه باعث شد تا مسیر تاریخ ما نه هشت سال، بلکه سالیان سال تغییر کند و مسیر توسعه دهها سال عوض شد، بطوری که سالانه 180 هزار نفر نیروی جوان از کشور خارج شد.
وی یادآور شد: آنان با خرافات، هاله نور، پوپولیسم، سطحی نگری و نگاه بریده از دانشگاه کشور را می چرخاندند، بطوری که سالانه 700 میلیارد پول وارد کشور شد، اما شاهد فاصله طبقاتی و رشد آسیب های اجتماعی بودیم.
به گفته وی، در آن دوران اعتماد عمومی به عنوان یکی از محورها و سرمایه های اصلی توسعه در کنار اعتقادات دینی مردم آسیب دید.
معاون‌ وزیر علوم‌ دولت اصلاحات افزود: در آن دوران ستاره های زیبای آسمان را بر دوش دانشجویان منتقد نشاندند و 500 دانشجوی فعال به اسم مهرورزی، از تحصیل محروم و اساتید نامی اخراج شدند.
ظریفیان گفت: آنان دانشگاه را از استقلال انداختند و وظایف دانشگاه به جای دیگر سپرده و جلوی توسعه ملی را گرفتند که حاصل آن فقر و فحشا شد.
وی افزود: کسانی که در مناظره تلویزیونی انتخابات ، مشکلات را گرفته و گاهی خیلی سیاه نمایی می کنند، بیان کنند که این مشکلات محصول کدام دوره است؟
این فعال سیاسی اظهارکرد: با وجود همه مشکلات اگر متفکران، روشنفکران و اصحاب رسانه براساس تعهد اجتماعی در سال 92 به میدان نمی آمدند، همین وضع ادامه پیدا می کرد، زیرا همه یادشان هست چه کسانی برای اداره مملکت آمده بودند.
ظریفیان ‌گفت: دانشجویان دیدند جامعه تحقیر شده، کشتی های ایرانی با پرچم کشورهای دیگر به دریا می روند، ذیل فصل هفتم منشور شورای امنیت قرار گرفته ایم و 6 قطعنامه ضد ما صادر شد و به همین دلیل برای تغییر آن مسیر آمدند و اگر امروز ما و شما نیاییم باز همان مسیر تکرار خواهد شد.
3014/1648 / 6037
خبرنگار: مجید میهن دوست ** تنظیم: پری سالارنیا ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.