به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن صادقلو روز شنبه در جلسه شورای اداری گلستان در گرگان اظهار کرد: از دقایق اول وقوع این حادثه تلخ، مسئولان استان در محل معدن حاضر شده و کوشیدند از همه ابزار و ظرفیت ها برای کاهش تلفات جانی و نجات محبوسان استفاده کنند.
وی بیان کرد: بلافاصه پس از وقوع این حادثه؛ رئیس جمهوری، معاون اول ریاست جمهوری و بسیاری از مقامات ارشد کشور در تماس های تلفنی پیگیر و خواستار رسیدگی کامل به وضعیت معدنچیان شدند و راهکارهای لازم را ارائه کردند.
استاندار گلستان افزود: زمانی که دکتر روحانی تصمیم گرفتند در محل معدن حاضر شده و با معدنچیان به صورت رو در رو گفتگو کنند احساس کردم این حضور ممکن است تبعاتی به همراه داشته باشد بنابراین قصد داشتم ایشان را از سفر به آزادشهر منصرف کنم و معاون اول به دیدار معدنچیان بیایند، که موفق نشدم.
وی ادامه داد: دکتر روحانی تصمیم جدی به دیدار با معدنچیان داشتند تا از مشکلات آنان با خبر شوند که این اتفاق هم افتاد و رئیس جمهوری با صبر و حوصله؛ درددل ها و انتقادات معدنچیان را شنید و برای حل آن هم دستور داد.
صادقلو اضافه کرد: متاسفانه برخی رسانه های فرصت طلب و بی اخلاق پس از بازگشت رئیس جمهور اعلام کردند که چند نفر از معترضین بازداشت شده اند که این شایعه کاملا کذب و به دور از اخلاق است.
استاندار گلستان بیان کرد: هیچ تصمیم و قصدی برای برخورد با معدنچیان وجود نداشت و انتظار می رود که مروجان شایعه، هر خبری را فدای سوء استفاده های انتخاباتی نکنند.
وی افزود: علاوه بر حضور رئیس جمهوری ، پیام محبت آمیز رهبر معظم انقلاب هم تسکینی بر داغ دل بازماندگان معدن و قوت قلبی برای مسئولان تلاشگر حاضر در محل حادثه بود.
صادقلو ادامه داد: پس از وقوع این حادثه بیش از 70 معدنچی به دلیل تلاش فراوان برای نجات جان معدنکاران محبوس در معدن زمستان یورت بیهوش شدند که اگر کمک های امدادی به موقع در محل حاضر نمیشد ، آمار جان باختگان بیشتر می شد.
استاندار گلستان گفت: پس از وقوع این حادثه و در اجرای دستور رئیس جمهوری به همراه مسئولین استان از خانواده بازماندگان دلجویی کرده و از همه توان و ظرفیت استان برای حل مشکلات آنها مانند برقرار شدن مستمری در کمترین زمان ممکن ، پرداخت معوقات و تلاش برای رفع مشکلات مسکن آنها استفاده کردیم.
وی در ادامه به آغاز تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب های جدی این ایام ، دادن وعده هایی بوده که اجرای آن بسیار دشوار و در مواردی غیرممکن است.
به گفته صادقلو؛ نامزدها به جای دادن این گونه وعده ها و قول ها، راهکارهای عملیاتی و قابل اجرا ارائه کنند.
وی همچنین بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و از مسئولان خواست علاوه بر ممانعت از هر گونه سوء استفاده از اموال دولتی برای تبلیغ نامزدهای خاص، مردم را به شرکت گسترده در این انتخابات ترغیب کنند.
در حادثه انفجار معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر در شرق گلستان که مقارن ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت روی داد 43 معدنکار جان باختند.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.