به گزارش ایرنا از فرمانداری آزادشهر، محمود ربیعی روز چهارشنبه به همراه دو تن از مدیران کل استانداری و نیز فرماندار آزادشهر باحضور درمنزل این خانواده ها ضمن عرض تسلیت ، ازآنان دلجویی کرد.
وی در این بازدیدها که در روستاهای مختلف آزادشهر صورت گرفت، ضمن ابلاغ پیام تسلیت و ابراز همدری ریاست جمهوری و دیگر خدمتگزاران دولت و نیز استاندار گلستان به تمام خانواده های داغدار، آخرین پیگیری ها در خصوص مطالبات کارگران و جانباختگان را برای آنان تشریح کرد.
ربیعی گفت که برای خانواده بازماندگان حادثه معدن زغال سنگ، احکام پرداخت مستمری صادر شده است و به هر یک از این خانواده ها مبلغ 160 میلیون ریال که 110 میلیون ریال آن بلاعوض است و نیز مبلغ 210 میلیون تومان بایت دیه مسئولیت پرداخت می شود.
همچنین حبیب شفائی نوده فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: دولت با جدیت پیگیر تمام مسائل و مشکلات کارگران و خانواده های جانباختگان این حادثه است و با عوامل و مقصران این حادثه غم انگیز برخورد می کند.
خانواده های جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر نیز در این دیدارها با قدردانی از دلجویی رئیس جمهوری و حضور مدیران استانی و شهرستانی جهت ابراز همدری، خواستار پیگیری مطالبات کارگران و خانواده های جانباختگان، برخورد با مقصران حادثه و نیز انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی شدند.
به گزارش ایرنا، سرکشی از خانواده های جانباختگان حادثه انفجار معدن زغال سنگ آزادشهر که مقارن ظهر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، علاوه بر وظیفه اخلاقی و انسانی مسئولان استان گلستان، در راستای اجرای دستور ریاست جمهوری انجام می شود.
درهمین پیوند، استاندار گلستان نیز طی روزهای گذشته با سرکشی از خانواده های جانباختگان در شهرهای گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر و نوده خاندوز ،پیام تسلیت و ابراز همدری ریاست جمهوری را به آنان ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، درحادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر علاوه بر مصدوم شدن افزون بر 73 کارگر معدن، 43 نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند که تاکنون پیکرهای 42 تن آنان از معدن خارج و تحویل خانواده ها شده است ضمن اینکه تلاش برای بیرون کردن آخرین پیکر این حادثه غمبار از زیر آوار همچنان توسط نیروهای امدادی ادامه دارد.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
ریافت کننده : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.