بهمن طیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پایان مسابقات تیم گرگان با 32 طلا، 32 نقره و 25 طلا همانند سال گذشته عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد، گنبدکاووس با 24 طلا، 23 نقره و 31 برنز دوم شد و بندرترکمن با 16 طلا، 12 نقره و 6 برنز در جایگاه سوم قرار گرفت.
وی بیان کرد: حدود 2 هزار ورزشکار دختر و پسر رشته های بدمینتون، بسکتبال، تنیس روی میز، والیبال، تکواندو، کشتی، کاراته، فوتبال، فوتسال، ژیمناستیک و دو ومیدانی در شهرهای استان با هم مسابقه دادند تا توان و ظرفیت خود را برای حضور حرفه ای در این رشته ها به مربیان استعدادیاب ثابت کنند.
طیبی همچنین افزود: گلستان، مملو از استعدادهای کم نظیر در رشته های گوناگون است که برگزاری این رقابت ها فرصت رقابت و بروز استعدادها و توانمندی ها را در اختیار آنان قرار خواهد داد.
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: نامدارانی چون رضا سوخته سرایی، اویس ملاح، رمضان خدر، برادران سن سبیلی، عبدالجلیل گل چشمه، صلاح الدین اونق و بسیاری دیگر از این استان هستند که با گذشت سال ها از پایان دوران قهرمانی و ورزشی، هنوز بردن نام آنها ترس را در دل حریفان ایجاد می کند.
طیبی گفت: بر اساس همین شناخت و آگاهی ، شناسایی استعدادهای ورزشی در رشته های گوناگون به محوری ترین برنامه اداره کل ورزش و جوانان گلستان در بلند مدت تبدیل شد که هدف نهایی از اجرای آن، تقویت هر چه بیشتر ورزش قهرمانی با ملحق شدن ورزشکاران گلستانی به بدنه ورزش حرفه ای و تیم ها است.
وی بیان کرد: یکی از اهداف اولویت دار ورزش گلستان برای سال های آینده، کسب افتخار در مسابقات معتبر المپیک است و با همین نگاه رشته های تعیین شده برای این المپیاد از میان رشته های المپیکی انتخاب شده تا علاوه بر افزایش انگیزه در میان نوجوانان برای حضور در این رشته ها، نخبگان نوجوان به موقع شناسایی و برای ادامه حضور در ورزش حرفه ای به مربیان استعدادیاب معرفی شوند.
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان افزود: اهتمام دستگاه ورزش استان به اجرای طرح های منجر به کشف استعدادها فقط منحصر به شهرها نشده و با سیاست در پیش گرفته شده اداره کل، طرح محوری روستا قهرمان برای اولین بار در کشور اجرا شد .
به گفته وی؛ در این طرح روستاهای گلستان در چند رشته ورزشی به صورت تیمی با هم رقابت کردند و استعدادهای ورزشی وآینده ساز استان شناسایی شدند.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.