به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شیلات گلستان، رامین نورقلی پور در نشستی با مسوولان این اداره با تاکید بر حل مشکلات ساحل نشینان و توانمند سازی صیادان استان، اظهار داشت: شهرستان گُمیشان با ظرفیت بالای آبزی پروری در کشور نیازمند توجه بیشتر است.
این نماینده مجلس گفت: دغدغه اصلی مسئولان گلستان ایجاد اشتغال و تولید است که یکی از مهم ترین ابزارهای آن ظرفیت بالای بخش شیلات استان است.
در این نشست مدیرکل شیلات گلستان نیز با ارائه گزارشی پیش بینی کرد امسال یک هزار و 500 تن میگو در مجتمع پرورش گُمیشان بهره برداری شود.
سید جواد قدس علوی با تصریح بر اینکه تلاش خواهیم کرد تا امسال رشد 50 درصدی تولید میگو در گلستان محقق شود، گفت: کوتاه بودن طول دوره برداشت میگو در گلستان ضرورت نیاز به مراکز عمل آوری بیشتر در استان را بیش از پیش محسوس کرده است.
وی خاطرنشان کرد: گلستان در گذشته با برند خاویار در ایران و حتی جهان شناخته می شد و در تلاش هستیم دوباره این مزیت را در استان زنده کنیم.
مدیرکل شیلات آب چاه های کشاورزی گلستان را ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی در استان دانست و افزود: وجود بیش از 30 هزار حلقه چاه که 18 هزار مورد آن مجاز است، ظرفیت خوبی برای پرورش ماهی فراهم آورده است.
6204/6203
* دریافت کننده: علی اصغر تیموریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.