محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: خروجی مدل‌های عددی پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهند که تا فردا جو پایداری در استان گلستان حاکم خواهد شد و از فردا سامانه سرد و بارشی به استان نفوذ می‌کند.

وی افزود:  از بعدازظهر و فرداشب به تدریج سامانه بارشی به استان نفوذ کرده، ابتدا سبب وزش نسبتا شدید باد و سپس افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و دربرخی نقاط  پدیده مه غلیظ خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: علاوه بر آن  دمای هوا هم به صورت نسبی بین 10 تا 12 درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و با عبور تدریجی امواج آن از روز پنجشنبه از فراز استان ، هوا به حالت عادی خود بازمی‌گردد.

رحمان‌نیا گفت: با نفوذ این سامانه دریای خزر از عصر روز چهارشنبه تا بعدازظهر و شب پنچشنبه مواج و طوفانی است و سرعت باد نزدیک به ساحل تا 55 کیلومتر بر ساعت میرسد و  ارتفاع موج نزدیک به ساحل تا  1.5تا 2.5 متر و دور از ساحل تا 3.5 متر می‌رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به این شرایط جوی باید صیادان و دریابانان برای انجام فعالیت های صید و صیادی تمهیدات لازم را درنظر داشته باشند.

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: این شرایط جوی تا پنج‌شنبه شب در استان گلستان ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621425
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.