به گزارش روز دوشنبه ایرنا از فرمانداری آق قلا، امانگلدی ضمیر در نشستی با روسای هیات نظارت بر انتخابات، دادگستری، دادستان، ثبت احوال و اعضای هیات اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان اظهار داشت که از این تعداد 26 شعبه شهری در آق قلا، 4 شعبه شهری در انبار الوم ، 57 شعبه روستایی در بخش مرکزی و 26 شعبه روستایی در بخش وشمگیر در نظر گرفته شده است.
وی از آمادگی شهرستان برای برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم خبر داد و گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان شوراهای اسلامی، 48 نفر در شهر آق قلا، 18نفر از شهر انبار الوم ، 416 نفر در روستاهای بخش مرکزی و 161 نفر در روستاهای بخش وشمگیر نام نویسی کرده اند.
به گفته وی؛ 242 نفر ثبت نام کننده سابقه عضویت در شوراهای شهرستان را داشته و 401 نفر از داوطلبین برای اولین بار نامزد این دوره از انتخابات در آق قلا شده اند.
وی ادامه داد که از مجموع داوطلبان، 615 نفر مرد و 28 نفر زن هستند که از این تعداد 20 نفر با مدرک کارشناسی ارشد ، 109 نفر کارشناسی، 7 نفر تحصیلات حوزوی، 40 نفر فوق دیپلم و مابقی دارای تحصیلات دیپلم و سواد خواندن و نوشتن هستند.
ضمیر اضافه کرد که نزدیک به 2 هزار نفر در بخش های مختلف اعم از عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی وظیفه برگزاری انتخابات را در شهرستان آق قلا برعهده خواهند داشت.
وی انتخابات را یک امر حاکمیتی و قیامتی دانست و شفافیت ،رعایت مر قانون و صیانت از رأی مردم را به عنوان حق الناس مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: عوامل اجرایی در فرایند برگزاری دو انتخابات مهم و حساس بی طرف بوده و بر مبنای قانون حرکت می کنند و تمام تلاش ما به عنوان خادمان ملت؛ صیانت از آرای مردم و اجرای دقیق قوانین است و احدی اجازه ندارد که خدشه ای در روند انتخابات و یا شبهه ای بر صحت اجرای آن وارد کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان بیست و نهم اردیبهشت 96 در سراسر کشور برگزار می شود.
آق قلا در شمال گلستان و در فاصله 15 کیلومتری گرگان واقع است، بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.
7333/1648
دریافت کننده : علی قاسمی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.