به گزارش ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی استان محمد مهدی برهانی روز یکشنبه اظهار کرد: این بناها متعلق به دوره های تاریخی تیموریان، صفویه، قاجار و پهلوی در شهرهای گرگان، آق قلا و کردکوی است.
وی بیان کرد: مرمت بخشی از خانه فاطمی، بخشی از خانه میرشهیدی برای تغییر کاربری، پوشش کاخ آغا محمدخان در گرگان، اجرای طاق روی پایه های مکشوفه پل صفوی در آق قلا و پوشش امامزاده روشن آباد کردکوی از محل اعتبارات ملی میراث فرهنگی انجام می شود .
برهانی ادامه داد: احداث سرویس بهداشتی و افزایش فضای اداری - نمایشگاهی ساختمان موزه باستان شناسی گرگان نیز از این محل تامین و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین به تصویب پرونده ثبت چهار اثر ارزشمند میراث ناملموس استان در شورای ثبت آثار گلستان اشاره کرد و گفت: این پرونده ها شامل آئین نوروز خوانی ، آئین حنابندان قوم قزلباش شهرستان های رامیان و مینودشت، دیوان مختومقلی فراغی و لاله خوانی نغمه های زنان ترکمن در ایل غریبه، است
معاون میراث فرهنگی گلستان بیان کرد: این پرونده ها به سازمان مرکزی ارسال و پس از بررسی در جلسه شورای ثبت عالی در صورت جلب نظر داوران و کارشناسان شورای ثبت کشور، در فهرست آثار ملی درج خواهد شد.
گلستان بیش از 700 اثر ثبت ملی شده تاریخی، فرهنگی و طبیعی و یک اثر ثبت شده جهانی ( برج قابوس ) دارد.
3091 /1648
تنظیم کننده :خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.