به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شیلات استان، محمد رضا اشرفی گفت که پیرو سفر کاروان تدبیر و امید به گلستان و طبق ابلاغیه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، این اعتبار در اختیار شیلات استان قرار گرفته است که امیدواریم با تخصیص این بودجه، شرایط رشد و استمرار هرچه بیشتر فعالیت های شیلات در منطقه فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 95 و سال جاری افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، اداره کل شیلات گلستان نیز در راستای فعالیت های اقتصاد مقاومتی، 4 طرح را در دست اقدام و اجرا دارد.
به گفته وی؛ طبق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی و مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، یکی از طرح های شیلات استان به صورت ملی و بقیه طرح ها به صورت استانی اجرا خواهد شد.
اشرفی یادآور شد: طرح پرورش ماهی در قفس به عنوان طرح ملی و 3 طرح دیگر شامل پرورش میگو، پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره چاه های آب کشاورزی به عنوان طرح های استانی اقتصاد مقاومتی در دست اجرا بوده که بهره برداری از آنها گام موثری در پیشرفت استان خواهد بود.
پرورش ماهی در قفس، به عنوان طرح ملی اقتصاد مقاومتی در شیلات گلستان با هدف کمی تولید هشت هزار تن در افق 1404، مطرح است.
گلستان یکی از استان های ساحلی شمال کشور است که در کنار دریای خزر واقع بوده و از مناطق مهم پرورش ماهیان استخوانی، خاویاری و نیز میگو به شمار می رود.
6204/1648
تنظیم کننده: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.