به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان، علی اصغر اصغری اظهار داشت: براساس شکایت کتبی یکی از واحدهای صنعتی استان از ارائه خدمت توسط یکی از شرکت‌های دولتی مبنی بر گران‌فروشی و دریافت مبلغ مازاد بر نرخ مصوب، بررسی این پرونده در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده در راستای ضوابط ابلاغی شورای اقتصاد مشخص شد شرکت دولتی اشاره شده خارج از مصوبات قانونی اقدام به طلب مبالغی خارج از موازین تعریف شده کرده، که این امر براساس قانون تعزیرات حکومتی، تخلف محسوب و به منظور اعمال قانون به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

اصغری افزود: ارزش پرونده تخلف تنظیمی براساس محاسبات قانونی معادل 3 میلیارد ریال بوده است.

مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان اظهار داشت: حوزه نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان در 3 بخش واحدهای دولتی و خصوصی و تعاونی برابر قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی صالح به پیگیری تخلفات احتمال بوده و در سال جاری سعی خواهد شد با تقویت این نظارت‌ها از بروز تخلفات احتمالی با همکاری بنگاه‌های اقتصادی پیشگیری به عمل آید.

وی همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی مورد را از طریق سامانه 124 به این سازمان اطلاع دهند تا سریع مورد رسیدگی قرار گیرد.

کشاورزان جوکار گلستانی مدارک خود را به مرکز جهادکشاورزی شهرستان‌ها ارائه کنند

محمدرضا جامی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان گفت: کشاورزان تولیدکننده محصول جو سال جاری با توجه به اجرای قانون قیمت تضمینی برای خرید محصول مازاد کشاورزان، ضروری است اطلاعات خود را در یک هفته اعلام کنند تا در سامانه بورس کالای ایران قرارداده شود.

وی افزود: کشاورزان تصاویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی،شماره حساب بانک کشاورزی و اطلاعات سطح و میزان محصول تولیدی خود را به مراکز جهادکشاورزی حوزه شهرستان ظرف یک هفته اعلام نمایند تا در سامانه بورس کالای ایران قرارداده شود، بدیهی است محصول صرفا از این کشاورزان خریداری خواهد شد.

جامی به دامداران استان، عشایر و کارخانجات خوراک دام استان گلستان اظهار کرد: عرضه جو دامی خریداری شرکت پشتیبانی در سال 95 از طریق بورس کالای ایران در شهرستان‌های گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و کردکوی با قیمت هرکیلو 7700 ریال در حال انجام است می‌توانند برای تامین نیاز اقدام کنند.

کاهش آفات و حاصلخیزی خاک با رعایت الگوی کشت مناسب

سهراب سهرابی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای پایداری تولید و کاهش خسارات آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و افزایش حاصلخیزی خاک و حفظ منابع آب و خاک رعایت الگوی کشت مناسب در استان گلستان است.

وی افزود: در همین راستا به منظور حمایت از کشاورزان، دولت با افزایش ده درصدی قیمت پنبه و دانه های روغنی و تدارک کافی نهاده‌های تولید خصوصا بذور اصلاح شده، کودهای شیمیایی، تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات خرید ماشین آلات و ادوات دنباله بند برنامه خوداتکایی روغن و کنجاله و پنبه مورد نیاز کشور را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال آغاز کرده است.

سهرابی ازکشاورزان درخواست کرد برای انعقاد قرارداد و دریافت بذور و کود و تسهیلات بانکی به شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 614878
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.