به گزارش روز دوشنبه ایرنا محمدتقی زمانی نژاد در نشست خبری به مناسبت 21 فروردین سالروز تاسیس حساب 100 امام خمینی (ره)، اظهارداشت: اگر 70 درصد از اعتبار مبادله موافقت نامه به این اداره کل اختصاص داده شود، بخش زیادی از طرح هادی روستایی استان انجام خواهد شد.
به گفته وی؛ طرح هادی در 967 روستای بالای 20 خانوار استان گلستان تهیه شده که تاکنون در 482 روستا به مرحله اجرا درآمد و از این تعداد در 229 روستا عملیات زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت به پایان رسده و در بقیه این روستاها در حال انجام است.
وی؛ همچنین از اجرای طرح هادی در روستاهای دارای بافت باارزش فرهنگی و تاریخی استان از جمله شاهکوه سفلی گرگان و ساسنگ و قلعه قافه مینودشت خبر داد و گفت: در روستاهای زیارت گرگان و فارسیان آزادشهر نیز این طرح انجام شده است.
زمانی نژاد، اجرای طرح هادی در 5 روستای گردشگری از جمله افرا تپه، پاقلعه، بنفش تپه و سرکلاته و تهیه طرح ساماندهی در 10 بخش استان را از برنامه های سال جاری بنیاد مسکن استان در حوزه طرح هادی برشمرد.
گلستان جزو استان های نخست در تهیه نقشه و اجرای طرح هادی در کشور است و اواخر سال قبل نیز جشن آن را در روستای قلعه محمود گرگان برگزار کرد.
استان مرزی گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، با یک میلیون و 869 هزار و 819 نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و 46.70 درصد مردم آن در روستاها زندگی می کنند.
21 فروردین سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)در سال 1358 است که در راستای عمران و آبادانی روستاها و ایجاد توسعه پایدار و متوازن و برنامه ریزی جهت مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا تاسیس شده است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.