رئیس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ماهیگیران حین صید ماهی در دریای خزر با یک قطعه قوی مصدوم مواجه شدند که توانایی پرواز نداشت و پرنده زخمی را از آب گرفته و به ساحل منتقل و تحویل محیطبانان حاضر در طرح مسیر سبز- ساحل پاک دادند.
علی بیانی افزود: این پرنده که از گونه های حمایت شده محسوب می شود، از ناحیه بال راست دچار جراحت بود و پس از ثبت داده های مورفولوژیکی و اقدامات اولیه برای سیر مراحل درمان به اداره امور حیات وحش محیط زیست گلستان انتقال داده شد.
وی گفت: این سومین قوی مصدومی است که در هفته جاری به این اداره تحویل می شود.
به گفته وی، در این برهه زمانی از سال بیشتر پرنده های پیر و یا مصدوم که توانایی پرواز نداشته و از کلونی های اصلی خود جا مانده اند ،در زیستگاه های آبی حوزه میانکاله و آشوراده دیده می شوند که توسط علاقه مندان به حیات وحش، حسب مورد و نزدیکی به ساحل جهت درمان به ادارات محیط زیست مازندران و گلستان تحویل می گردند.
بیانی گفت با فرهنگ سازی انجام شده شاهد همراهی بیشتر مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست هستیم به نحوی که حتی گونه های حلال گوشت مصدوم را نیز به محیط زیست تحویل می دهند که این امر جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد که این اداره نیز در حد توان از همراهی این علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش با هدایایی قدردانی می کند.
قو همانند خانواده اردک ها گیاهخوار بوده و بندرت از موجوداتی مانند ماهی تغذیه می کند، این پرنده زیبا به دلیل وزن سنگین در ارتفاع کم پرواز نموده و به آسانی نیز مورد هدف قرار می گیرد.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و طیف گسترده ای از پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.
7333/1648
**انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.