کیومرث یحیایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این طرح، ایستگاه های سلامت نوروزی با 5 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، در محورهای مهم این شهرستان مستقر شده و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی هستند.
وی افزود: در سه راهی روستای تراجیق مقابل هلال احمر، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با 9 تخت بیمار و تجهیزات مربوطه و 2 کارشناس فوریت های پزشکی و نیز یک دستگاه آمبولانس مستقر شده است که شهرستان های شرق گلستان شامل آزادشهر، رامیان، گنبد مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه را تحت پوشش قرار می دهد.
یحیایی یادآور شد: در صورت بروز حادثه احتمالی جمعی در شهرستان های شرق گلستان، اتوبوس آمبولانس برای انتقال حادثه دیدگان به نزدیکترین بیمارستان به محل حادثه اعزام می شود.
وی افزود: در چهار نقطه دیگر شامل تنگراه، مقابل مرکز درمانی، روستای آقمیش مقابل درمانگاه، ورودی غرب شهر گالیکش مقابل پارک نیل کوه و نیز مقابل مرکز شبانه روزی شبکه بهداشت شهر گالیکش، آمبولانس ها و عوامل امدادی اورژانس 115 مستقر شده اند.
وی افزود: در اجرای طرح امداد نوروزی ،عوامل اورژانس 115 شهرستان گالیکش در طول بیش از 60 کیلومتر مسیر جاده بین االمللی این شهرستان تا تونل جنگل گلستان، به مسافرین نوروز حادثه دیده احتمالی و شهروندان منطقه خدمات دهی می کنند.
وی افزود: در سیزدهم فروردین (روز طبیعت) یک دستگاه آمبولانس نیز با 2 کارشناس در مسیر پارک جنگلی مسیر فارسیان فرنگ حضور فعال خواهد داشت.
یحیایی ساعات کاری فعال این ایستگاه ها را از ساعت 8 صبج الی 20 عصر هر روز تا پایان 13 فروردین 96 اعلام کرد.
شهرستان گالیکش با بیش از 60 هزار نفر در شرق گلستان و در مسیر جاده بین المللی تهران - مشهد واقع است و اورژانس 115این شهرستان در طرح نوروز 95، تعداد 249 ماموریت انجام داد و 283 نفر نیز با مراجعه به ایستگاه اورژانس 115 مستقر در تنگراه و 56 بیمار نیز در اتوبوس آمبولانس به صورت سرپایی مداوا شدند.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.