به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا، محمدرضا فضلی در نشست علمی پژوهشی دبیران شورای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش و جوانان استان های منطقه یک کشور در گرگان اظهار کرد: سال گذشته 145 پژوهش در بخش های ورزش و جوانان در سامانه سمات وزارت علوم ثبت شد که امیدواریم این پژوهش ها با فراهم کردن شرایط مناسب به مرحله اجرا درآمده و از اعتبارات پژوهشی برخوردار شود.
وی بیان کرد: شورای پژوهش در 31 اداره کل استان های کشور راه اندازی شده و در این شورا 130 عضو هیات علمی و اساتید دانشگاه ها و پژوهشگران مشغول انجام پژوهش و تحقیق و همکاری در حوزه موضوعات مرتبط با جوانان و ورزش هستند.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان افزود: امیدواریم با انجام فعالیت های پژوهشی امید جوانان و انگیزه ورزش کردن را افزایش داده و به مدیریت دانایی محور ورزش و جوانان استان ها کمک کنیم.
فضلی گفت: سرمایه گذاری در تحقیق و پژوهش از عوامل توسعه کشور است و امروزه همه کشورهای پیشرفته و در حال توسعه در تلاش بوده تا بر حجم سرمایه گذاری های تحقیقاتی خود بیافزایند.
وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته برای حفظ موقعیت خود و افزایش برتری در صحنه رقابت های بین المللی، در تحقیقات سرمایه گذاری می کنند و کشورهای در حال توسعه نیز دریافته اند که برای رسیدن به رشد و توسعه واقعی و حل و رفع مسائل و مشکلات اجتماعی راهی جز سرمایه گذاری در زمینه مطالعه و تحقیقات ندارند.
به گفته وی؛ تا زمانی که کشورها و نهادها و دستگاه های اجرایی از دستاوردهای تحقیقات راهبردی و کاربردی در برنامه ریزی های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بهره نبرند به توسعه پایدار به مفهوم واقعی دست نخواهند یافت.
وی به موانع پژوهش در کشور اشاره کرد و گفت: فقدان فرهنگ کار گروهی و ضعف سرمایه گذاری برای تولید دانش، قوانین و مقررات دست و پاگیر و کمبود بودجه و امکانات از جمله موانع پژوهش در ایران است.
3091 /1648
تنظیم کننده : میثم محسنی ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.