به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز چهارشنبه بصورت متمرکز در دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان گنبدکاووس برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان درسخنانی از جشن نیکوکاری به عنوان سنت حسنه جامعه اسلامی درکمک به همنوع نام برد.
فرج الله رزاقی گفت: مشارکت در این جشن، تمرین درس ایثار، انفاق، کمک به همنوع و نیز انسان دوستی می باشد که در آموزه های اسلامی به آن تاکید فراوان شده است.
وی افزود: دانش آموزان در جشن نیکوکاری با دستان مهربان خود، بذر مهربانی را در دل همکلاسی ها و دانش آموزان نیازمند می کارند و آنان را در سال جدید شاد می کنند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان نیز دراین مراسم، برلزوم ترویج فرهنگ کمک به همنوع به عنوان یکی از آموزه های ناب اسلامی درجامعه بویژه دربین نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و گفت: پارسال مردم این استان 9 میلیارد و 350 میلیون ریال به جشن نیکوکاری کمک کردند.
اسکندر اسکندری افزود: امسال برای جمع آوری کمک های مردمی و دانش آموزان گلستان در مجموع 55 پایگاه ثابت برپا می شود ضمن اینکه با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و آموزش و پرورش درتمامی مدارس و پایگاه های بسیج، پایگاه سیار راه اندازی شده است.
وی گفت: کمک هایی که طی امروز، فردا و روز جمعه هفته جاری جمع آوری می شود، تا قبل از پایان سال بین دانش آموزان و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد توزیع می شود.
در این مراسم مدیران کمیته امداد منطقه یک و دو گنبدکاووس و اعضای انجمن اولیا و مربیان این واحد آموزشی نیز حضور داشتند و کمک های خود را به صندوق انداختند.
به گزارش ایرنا، مردم خیر و نیکوکار گنبدکاووس درمراسم جشن نیکوکاری سال گذشته در مجموع یک میلیارد و 130 میلیون ریال کمک کردند.
برای مراسم جشن نیکوکاری امسال در گنبدکاووس 33 پایگاه ثابت و سیار برپا می شود و 60 هزار پاکت جمع آوری کمک نیز بین دانش آموزان این شهرستان توزیع شده است.
کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان به دلیل وسعت بالا و با هدف ارائه خدمات بهتر، به دو منطقه یک و دو تقسیم شده است و در مجموع افزون بر 8500 خانوار با جمعیت تقریبی 16هزار نفر را زیر پوشش دارند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.