به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن صادقلو روز یکشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان در گرگان اظهار کرد: یکی از اقدامات این کمیسیون باید فرهنگ سازی برای نخریدن کالاهای قاچاق و روی آوردن مردم به استفاده از کالاهای تولید داخلی است.
وی بیان کرد: نهادهای فرهنگی عضو این کمیسیون می توانند با ارائه برنامه های جامع و کاربردی، مانع از گسترش فرهنگ تبادل کالای قاچاق در جامعه شوند و نقش موثر خود را در بهبود وضعیت اقتصادی به خوبی ایفا کنند.
استاندار گلستان به آسیب های استفاده از کالای قاچاق بر اقتصاد جامعه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین آفت های ناشی از رونق داد و ستد کالاهای قاچاق در کشور ، از بین رفتن برکت در مال و رکود در حوزه تولید داخلی است.
صادقلو گفت: در گذشته بازارهای ما با قول و حرف کاسبان و بازاریان رونق داشت، اما از زمانی که چک و سفته و پس از آن کالاهای قاچاق در بازار ورود کرد، به سختی می توان نشانی از برکت در بازار دید.
به گفته وی؛ یکی از دلایل ناامنی در بازار، بی اعتبار شدن وعده و قول بازاریان و اتکای صرف به چک و سفته و امثال آن است که یکی از راه های حل این گونه مشکلات، توجه بیشتر به کارهای فرهنگی است.

* کیفیت نامرغوب و قیمت گران تولیدات داخلی عامل استقبال از کالای قاچاق
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم گفت: یکی از دلایل استقبال و استفاده مردم از کالاهای قاچاق، کیفیت نامرغوب و قیمت به نسبت گران محصولات تولید داخل است.
علی اصغر طهماسبی اظهار کرد: راهکار رفع این مشکل توجه بیشتر صنایع و کارخانجات داخی به بهبود کیفیت کالاهای تولیدی است.
وی به همجواری آبی و خشکی گلستان با چند کشور حاشیه دریای خزر نیز اشاره کرد و گفت: به جز موارد معدود در حوزه صید غیرمجاز، مشکلی باعنوان 'ورود کالاهای قاچاق از طریق این مرزها به گلستان و کشور' در استان وجود ندارد.
معاون استاندار گلستان بیان کرد: این صیادان غیرمجاز به واسطه نداشتن شغل و برای تامین معیشت خانواده خود به این کار روی آورده اند که توسعه سایت و مزارع پرورش میگو در استان یکی از راهکاری های موثر برای اشتغال این افراد و جلوگیری از روی آوری آنها به صید غیرمجاز است.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار : پری سالارنیا

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.