فرمانده انتظامی گلستان از تشکیل پلیس امنیت اقتصادی در این استان خبر داد.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: پلیس امنیت اقتصادی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش جماران، سرهنگ محمدسعید فاضل‌دادگر روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به کالاهای قاچاق کشف شده در استان اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال هزار و ۴۵۳ پرونده قاچاق کالا تشکیل و به مراجع قضایی ارسال و در این رابطه هزار و ۲۱۷ تن متهم دستگیر و ۱۴۷ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف گردید.

وی افزود: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده توسط پلیس استان در این مدت ۱۶۳ میلیارد ریال بود.

وی همچنین به کشف موارد زمین خواری در این استان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۲ فقره زمین خواری در شهرستان های استان کشف و با تشکیل پرونده به ارزش یک هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال تحویل مراجع قضایی شد.

بر اساس اعلام پلیس فتای گلستان اولویت بندی جرایم فضای مجازی در این استان شامل هتک حیثیت با ۳۴ درصد، برداشت غیرمجاز ۲۶ درصد و کلاهبرداری رایانه ای ۲۵.۵ درصد است.

فرمانده انتظامی گلستان همچنین از کاهش ۲۰ درصدی تصادفات رانندگی در محورهای درون و برون شهری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای سال هشت هزار و ۱۷ فقره تصادف رانندگی منجر به فوت و جرح در استان رخ داده که این کاهش آمار به خاطر شیوع ویروس کرونا است.

سرهنگ دادگر تقویت مراکز مشاوره و راهنمایی در کلانتری ها، ساماندهی مسافربرهای شخصی، کاهش سرقت، ساماندهی سلاح شکاری، ساماندهی استفاده از موتور سیکلت، ساماندهی پیک موتوری و کارتن به دست ها را از برنامه های مهم پلیس استان در سال جاری اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.