مهرداد کمانگری روز پنجشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: اکنون در استان گلستان یک میلیون ۱۳۰ هزار و ۸۵۰ نفر بیمه شده شامل روستاییان، کارکنان دولت، سایر اقشار، ایرانیان و سلامت همگانی از خدمات این اداره کل استفاده می کنند.

به گفته وی سرانه ماهانه پرداخت بیمه خدمات درمانی به ازای هر نفر بیمه شده توسط دولت ۵۷۴ هزار ریال است.

وی با بیان اینکه اداره کل بیمه خدمات درمانی گلستان در تامین و پرداخت طلب موسسه های طرف قرارداد استان به لحاظ درآمدزا نبودن دچار مشکل است، اضافه کرد: درآمد ماهانه این اداره کل ۳۰ تا ۳۵ میلیارد ریال است ولی هزینه پرداختی ماهانه با احتساب بخش دولتی و خصوصی به جز روستاییان بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال می رسد.

کمانگری گفت: درعین حال با تلاش هایی که با همکاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در تامین اعتبار این اداره کل صورت می گیرد، اکنون در پرداخت طلب موسسه های طرف قرارداد استان نسبت به میانگین کشوری یک تا ۱.۵ ماه جلو هستیم.

به گفته وی تا دی ماه ۹۸ دو هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار بابت خدمات ارایه شده به بیمه شدگان گلستان از سوی موسسه های طرف قرارداد تسویه شده که یک هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال آن مربوط به موسسه های دولتی و دانشگاه علوم پزشکی و مابقی از آن بخش خصوصی است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان، اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان با هدف دریافت خدمت از مراکز درمانی از نظر شناسایی جنسیت، هم پوشانی و تاریخ اعتبار دفترچه و نیز پوشش ۸۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک با مشارکت پزشکان طرف قرارداد در استان را از مهم ترین برنامه های عملیاتی این اداره کل طی سال جاری اعلام کرد.

به گفته وی سال قبل طرح پایلوت نسخه نویسی الکترونیک توسط اداره کل بیمه خدمات درمانی استان گلستان به جز در شهر گرگان با موفقیت اجرایی شد.

وی همچنین گزارشی از روند اجرای سیستم الکترونیک تبادل اسناد بستری بیمارستان و بیمه سلامت، پوشش یک هزار و ۶۸۰ بیمار خاص در ۵ گروه تالاسمی، هموفیلی، تالاسمی، ام اس، پیوند کلیه و دیالیز و پرداخت ۳۱۰ میلیارد ریال هزینه درمان آنها طی سال قبل و تداوم اجرای آزمون وسع (ارزیابی تمکن مالی بیمه شدگان ) تا اطلاع بعدی به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹  ارایه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.