محمدعلی عربگلو چهارشنبه در جلسه کمیته مدیریت مصرف انرژی گنبدکاووس اظهار داشت: پیک مصرف ۱۳۵ هزار مشترک برق این شهرستان در ایام مختلف سال بجز فصل تابستان، به طور میانگین حدود ۸۰ مگاوات است اما این رقم در پیک مصرف تابستان به ۲۴۳ مگاوات افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امسال تعرفه گرمسیری در گنبدکاووس از اول خرداد ماه شروع می‌شود، افزود: مهمترین عامل افزایش سه برابری مصرف برق این شهرستان، استفاده از انواع کولر و وسایل سرمایشی است که مشترکان می‌توانند با شستشو و سرویس این وسایل قبل از آغاز فصل گرما، تا ۲۵ درصد مصرف برق این گونه وسایل را کاهش دهند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای تقویت شبکه برق در گنبدکاووس گفت: نیروگاه ۶ مگاواتی در دست احداث روستای "هوتن" از توابع بخش داشلی برون این شهرستان در آینده‌ای نزدیک وارد مدار می‌شود و مشکل ضعف ولتاژ برق این بخش مرزی برطرف خواهد شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید برضرورت مدیریت مصرف برق در تابستان امسال از سوی مشترکان خانگی، اداری و صنعتی این شهرستان، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ای بویژه درفضای مجازی و نیز ظرفیت سمن‌ها و پویش‌های مردمی برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه، راهگشا خواهد بود.

عبدالقدیر کریمی همچنین از مدیران ادارات و نهادهای گنبدکاووس خواست نسبت به پرداخت مطالبات شرکت‌های خدماتی برق، آب و گاز اقدام کنند که در غیر اینصورت در توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان بخشی از اعتبارات آنها کسر خواهد شد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، در مجموع حدود سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه انتقال برق فشار ضعیف و متوسط دارد.

این شهرستان مرزی به سبب گرمای بالای ۴۰ درجه در بیشتر روزهای تابستان از چند سال پیش مشمول تعرفه گرمسیری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.