به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خیرخواه در هجدهمین برنامه شمیم گلشن اظهارکرد: ماه مبارک رمضان به عنوان ایامی که جامع عبادات در آن انجام می شود از برکات زیادی برخوردار است.

خیرخواه افزود: خداوند می فرماید، روزه را در ماه مبارک رمضان بر بندگانم واجب کردم تا انسان ها بتوانند به وسیله روزه و سایر عبادات به تقوا برسند.

وی تصریح کرد: همان طور که بعضی اماکن مانند مسجد الحرام، مسجد النبی (ص)، عتبات و غیره از ویژگی ها و امتیازهایی برخوردار هستند، بعضی از زمان ها مانند ماه مبارک رمضان به خصوص لیاقی قدر، شبهای جمعه و غیره هم از ویژگی منحصر به فردی مانند تمرین برای خودسازی و ارتباط با خداوند برخوردارند.

خیرخواه تاکید کرد: برای رسیدن به قرب الهی، انسان ها با توسل و توکل به قرآن مجید و اهل بیت (ع) به خصوص حضرت فاطمه زهرا (ص) در شب های قدر ماه مبارک رمضان، می تواند مقدرات خوبی برای خودشان رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مناجات با خداوند متعال است و اگر شخصی از این فرصت برای راز و نیاز با خداوند و استعفار استفاده کند، زمینه صعود و عروج و قرارگرفتن در مسیر بندگی را به دست می آورد.

خیرخواه اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان که همگی مهمان خداوند هستیم، حضرت مهدی (عج) به عنوان مهمان اصلی خداوند برای همه مردم دعا می کند، پس ما مردم هم باید در شب های قدر سعی کنیم تا دل خداوند و امام زمان را شاد کرده و بتوانیم فیوضات این شب ها را درک کنیم.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در پایان گفت: خداوند متعال فرصت های زیادی به انسان ها می دهد تا بتوانند در مسیر بندگی قرار بگیرند، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است که انسان ها با خداوند متعال عهد و پیمان ببندند و از گناهان گذشته خود طلب آمرزش کنند که خداوند بسیار بخشنده و آمرزنده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.