۲۲ معلم مقطع ابتدایی گنبدکاووس چندی قبل و با اطلاع از دشواری دسترسی ساکنان روستاهای دور افتاده و مرزی این شهرستان به شبکه اینترنت، شماره تلفن همراه خود را اعلام کردند تا دانش آموزان ساکن این مناطق هنگام رو به رو شدن با اشکال درسی، از آن‌ها کمک بگیرند.

به تازگی هم تعدادی از معلمان متوسطه اول و دوم این شهرستان با پیوستن به پویش کمک مومنانه آموزشی در حرکتی جهادی تدریس دانش آموزان محروم از تلفن همراه و فضای مجازی را برعهده گرفتند.

به گفته مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی گنبدکاووس، با راه اندازی پویش کمک مومنامه آموزشی با همکاری بسیج دانش آموزی تاکنون ۲۵ معلم برای برپایی کلاس های درس در مناطق محروم اعلام آمادگی کردند.

حامد ملاحسنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۰ دانش آموز محروم بویژه در پایه های حساس نهم و دوازدهم در هشت مدرسه حاشیه شهر گنبدکاووس شناسایی شدند و قرار است کلاس های درس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور حداکثر پنج دانش آموز در هر کلاس برگزار شود.

گنبدکاووس به عنوان دومین شهرستان بزرگ گلستان ۸۱ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم دارد که از این تعداد ۳۵ درصد در سامانه آموزش شاد ثبت نام کردند.

به گفته معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، مشکلات اقتصادی خانواده‌ها برای خرید تلفن همراه هوشمند با قابلیت نصب برنامه‌های آموزشی، پایین بودن سواد رسانه‌ای والدین و نداشتن دسترسی به اینترنت از جمله دلایل عضویت کم دانش آموزان این شهرستان در سامانه شاد است.

کمال‌الدین نظرنژاد اظهار داشت: این دانش‌آموزان با استفاده از بسته‌های یادگیری آموزشی شامل درس‌نامه و نمونه سوالات امتحانی که به صورت هفتگی در مدارس روستایی توزیع می شود خود را برای امتحانات پایان سال تحصیلی آماده می کنند.

تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون ادامه دارد و هر چند آموزش و پرورش سعی کرده با استفاده از توان و تجربه معلمان و همکاری صدا و سیما روند آموزش تعطیل نشود اما آموزش در تلویزیون نتوانست به طور کامل نیازهای آموزشی دانش آموزان را مرتفع کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به وجود خلاءهایی در آموزش از راه دور برای دانش آموزان از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد که پس از گذشت یک ماه از وعده وزیر سرانجام شبکه اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان "شاد" آماده شد و در خدمت نظام آموزشی قرار گرفت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.