آمنه کوهستانی معلم آزادشهری پایه اول آموزشگاه استثنایی امید این شهر پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس نتوانست دوری دانش آموزان خود را تحمل کند و در حالی‌که توصیه های بهداشتی مردم را به خانه‌نشینی و قرنطینه اختیاری تشویق می کرد، احتمال ابتلا به این بیماری را به جان خرید و  برای برقراری عدالت آموزشی، کلاس درس را به خانه دانش آموزانش برد.

وی که سال ۹۸ به صورت حق التدریسی در آموزش و پرورش مشغول خدمت شده در پایه اول مدرسه استثنایی دارای ۶ دانش آموز پسر و ۲ شاگرد دختر است که به گفته وی از مجموع این ۸ دانش آموز، ۲ نفر امکان استفاده از گوشی هوشمند والدین خود را دارند، ۳ نفر گوشی ساده دارند و در خانه بقیه خبری از تلفن همراه نیست.

کوهستانی ادامه داد: پس از آنکه تدریس و تکالیف ۲ دانش آموز دارای گوشی هوشمند را در نرم افزار شاد مشخص کردم به صوررت تلفنی به سراغ دانش آموزان دارای گوشی ساده می روم تا تکالیف و دروس لازم را از طریق تماس تلفنی به آنها آموزش دهم و سپس راهی خانه دانش آموزان فاقد تلفن همراه می شوم.

وی ادامه داد: دانش آموزانم در روستاهای قزلجه، جلال آباد و سازمان یزدانی مرزبان زندگی می کنند و به همراه همسرم و با رعایت پروتکل های بهداشتی به خانه آن ها می روم و تدریس می کنم.

وی با اشاره به تنگنای شدید اقتصادی تعدادی از این دانش آموزان از خیران و افرادی دارای تمکن مالی خواست برای خرید و تحویل گوشی به این سه دانش آموز استثنایی پیشقدم شوند.

این معلم آزادشهری ادامه داد: به دلیل محدود بودن فضای خانه برخی دانش آموزان و برای تمرکز کامل آن ها مجبورم برخی مواقع کار تدریس را در داخل خودرو انجام دهم.

وی گفت : در هرنوبت که به منازل دانش آموزانم می روند به اندازه ای که سایر دانش آموزان از نرم افزار شاد استفاده می کنند با آن ها تمرین کرده و درس می دهم تا عدالت آموزشی را برای این شاگردان اجرا کنم.

گلستان دارای ۳۰ مرکز آموزشی دولتی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه استثنایی است.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در ٢٤ ساعت گذشته هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ١٩ در کشور شناسایی شد و تعداد مجموع بیماران کرونایی به ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر رسید.

ویروس کرونا نخستین‌بار در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی مصادف با آذر و دی سال ۱۳۹۸ در ووهان چین شناسایی شد و با سرایت به بیشتر نقاط دنیا سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند؛ اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۹۷ هزار و ۲۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.