دکتر عبدالرضا فاضل امروز چهارشنبه در حاشیه عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی گرگان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجا که روند وصول آزمایش‌های قبلی همچنان ادامه دارد ممکن است تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در گلستان افزایش یابد.

وی افزود: تاکنون حدود ۲۹۰ نفر در گلستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و اگر چه کاهش محسوس تعداد مبتلایان را شاهدیم اما خطر همچنان جدی است.

وی بیان داشت: در هفته سوم اسفند ماه پارسال روزانه ۲۹۰ تا ۳۰۰ بیمار با داشتن علایم سندروم حاد تنفسی، تب، لرز، تنگی نفس، استرس، اضطراب و سایر موارد مشکوک به کرونا در بیمارستانهای گلستان بستری می شدند اما اکنون این تعداد به روزانه حدود ۴۵ نفر کاهش یافته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دقت آزمایش‌ها و احتمال اینکه تعداد فوتی‌ها بیشتر از رقم اعلام شده باشد، گفت: ممکن است تعداد فوت شدگان مشکوک به کرونا در گلستان بیشتر از ۲۹۰ نفر اعلام شده باشد چراکه آمارهای رسمی شامل حال افرادی است که قبل از انجام آزمایش در اورژانس یا بخش مراقبت های ویژه جان خود را از دست داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: آمار دقیق تعداد جان باختگان ناشی از کرونا پس از مهار کامل این بیماری و با بررسی دقیق تک تک پرونده ها در کمیته مرگ دانشگاه مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

فاضل افزود: اکنون ۲۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۸۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) تحت درمان قرار دارند.

وی تصریح کرد: در صورت بازگشایی زودهنگام بازار، مراکز اقتصادی و مدارس و تردد بدون ماسک و دستکش شهروندان و بی توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی، شیوع مجدد و سریع ویروس کرونا را شاهد خواهیم بود.

طرح توسعه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی گرگان در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار با زیربنای ۵۷ هزار مترمربع و اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان آغاز شد.

استان گلستان دارای ۲۵ بیمارستان با حدود ۳ هزار تخت است که ۱۶ واحد آن دولتی و بقیه زیر نظر ارتش، تامین اجتماعی و بخش خصوصی اداره می شود.

گفتنی است مطابق آخرین آمار ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر ابتلای قطعی به کرونا در کشور ثبت شده است و پنج هزار و ۳۹۱ نفر نیز جان باختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.