به گزارش خبرنگار مهر، سید صادق بنی عقیل عصر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان گلستان اظهار کرد: برای خرید یک دستگاه اتوبوس ویژه اهدای خون در گلستان به ۲۵ میلیارد اعتبار نیاز است.

وی افزود: برای تجهیز اتوبوس اهدای خون مبلغی حدود هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم تا هر چه سریعتر مشکل کمبود اتوبوس را برطرف کنیم.

بنی عقیل گفت: سازمان انتقال خون گلستان در زمینه زیرساختی وضعیت مناسبی ندارد و اگر شاهد بحرانی در استان باشیم کارآیی حداکثری را از ما سلب خواهد کرد.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان بیان کرد: با وضعیت اعتبارات فعلی امکان ایجاد پایگاه در ۱۴ شهرستان را نداشته و باید برای حضور در مناطق شهری و روستایی استان به استفاده از اتوبوس اهدای خون متوسل شویم.

وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت انسان های نیکوکار و خیر در حوزه اهدا خون می تواند برخی از مشکلات را مرتفع کند.

بنی عقیل ابراز امیدواری کرد تا با خرید اتوبوس های جدید برای مناطق غرب و شرق استان شرایط بهتری برای انتقال خون در گلستان ایجاد شود.

وی با اشاره به عادی شدن شرایط بیمارستان های استان اظهارکرد: با افزایش عمل های جراحی و همچنین نیازمندی های خونی مربوط به بیماران تالاسمی نیاز استان به خون و فراورده های خونی تشدید می شود.

بنی عقیل گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که خون مورد نیاز بیماران تامین شود و در این راستا سازمان ها و نهادهای مختلف مثل دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، سپاه، هلال احمر و غیره همکاری کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.