به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل عصر یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهارکرد: کووید ۱۹ در گلستان از شهر گرگان شروع شد و چون گرگان شهر پرجمعیتی است، کنترل آن در ابتدا سخت بود.

وی افزود: از روز سه شنبه آمار بستری در سطح استان نسبت به ابتدای شیوع بیماری کمتر شده و در حال حاضر ۷۰۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

فاضل با بیان اینکه آمار مبتلایان در برخی از شهرها مانند علی آبادکتول و کردکوی نسبت به جمعیت، بالاست، گفت: در شهرستان های گمیشان، مراوه تپه و کلاله بیماران کمتری وجود دارد.

وی با اشاره به آمار فوتی ها در استان، ادامه داد: البته این آمار کل فوتی ها نیست و تا زمانی که جواب آزمایش آنها مشخص نشود نمی‌توانیم آمار را اعلام کنیم.

فاضل با اشاره به ازدحام و شلوغی بازارهای گلستان، ادامه داد: امیدواریم مردم رعایت کنند تا با همکاری آنها بتوانیم در برابر کرونا مقابله کرده و از پیک آن بگذریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد: تامی فلو را از ابتدای اسفند توسط پزشکان تجویز شد اما روی بیماران نتیجه خاصی نداشت لذا از چرخه درمان کرونا حذف شد.

فاضل با تأکید بر محدود شدن فعالیت اصناف، گفت: پیش بینی می شود پیک بیماری تا ۱۵ فروردین ماه باشد لذا مزدم سعی کنند طی این مدت جز برای کارهای ضروری از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.