به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری گلستان هادی حق شناس در این بازدید اظهار داشت: زحمات و خدمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی گلستان در مقابله با ویروس کرونا شایسته تقدیر است.

وی افزود: با توجه به رسیدگی های صورت گرفته امیدواریم روند بهبود و ترخیص بیماران از مراکز درمانی تسریع شود.

استاندار گلستان یادآور شد: مهمترین موضوع در مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی است که به نظر می رسد با همکاری همگانی می تواند هر چه زودتر از این بیماری گذر کرد.
دانشگاه علوم پزشکی، درمان و بهداشت گلستان امروز شنبه اعلام کرد: بیمارستان صیاد شیرازی گرگان بطور کامل برای درمان بیماران تنفسی و مشکوک به کرونای این استان قرنطینه شد و دیگر بخش‌های آن به طور موقت به مراکز درمانی دیگر انتقال یافت.

بر این اساس بخش زنان و زایمان، زایشگاه و ان‌آی‌سی‌یو این بیمارستان به بیمارستان حکیم جرجانی، بخش قلب و جراحی به بیمارستان پنج آذر، بخش تالاسمی، آنکولوژی و اطفال به بیمارستان ارتش و بخش نوزادان به طور موقت به بیمارستان طالقانی منتقل شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز شنبه با اشاره به مراجعه روزانه ۷۰ نفر به بیمارستان های این استان با ظن ابتلا به کرونا گفت: تعداد مبتلایان قطعی به این بیماری در گلستان به ۲۵ نفر رسید که از این تعداد تاکنون 3 نفر جان باختند.
بیماری جدید کرونا با نام "کووید۱۹" از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت که بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

ساختار ویروس های کرونا به گونه ای است که افرادی را که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می دهد.

با این که ویروس های کرونا بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما هفت نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وزارت بهداشت چین اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن افزایش یافته است.

تاکنون ۳ نفر در استان گلستان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا">ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر است از این تعداد ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

ایران پس از چین دارای بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.