بر اساس اعلام مدیر ارتباط با رسانه‌های دانشگاه علوم پزشکی، درمان و بهداشت گلستان، بخش زنان و زایمان، زایشگاه و ان‌آی‌سی‌یو این بیمارستان به بیمارستان حکیم جرجانی، بخش قلب و جراحی به بیمارستان پنج آذر، بخش تالاسمی، آنکولوژی و اطفال به بیمارستان ارتش و بخش نوزادان به طور موقت به بیمارستان طالقانی منتقل شد.

علی متکی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه ستاد کرونا گلستان، تمام کارورزهای بخش جراحی و زنان در بیمارستان صیادشیرازی و کارورزهای بخش کودکان در بیمارستان طالقانی به ارایه خدمت خواهند پرداخت.

بیمارستان های بندرگز، گنبدکاووس و مینودشت برای درمان بیماران کرونای استان گلستان در نظر گرفته شده است.

همچنین یک شرکت بازرگانی و صنعتی فعال در گلستان اعلام کرد که در راستای فعالیت های خود، لنت ترمز، شمع، وایر، صافی بنزین، واشرجات و سایر لوازم مورد نیاز خودروی پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های گرگان را به طور رایگان در اختیار آنان قرار خواهد داد.

مدیریت این شرکت که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کار با هدف حمایت از پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های گرگان که در خط مقدم مبارز با کرونا ویروس قرار دارند، درحال انجام است.

همچنین یک واحد نانوایی در گرگان با نصب کاغذ نوشته‌ای با عنوان "درود بر پرسنل خط مقدم" اعلام کرد که نان و شیرینی این واحد برای پرستاران و پزشکان بیمارستان‌های ۵ آذر و صیاد شیرازی گرگان رایگان است.

تعداد افراد بستری مشکوک به این بیماری در گلستان به ۳۳۰ نفر رسیده و به طور متوسط روزانه ۷۰ بیمار تنفسی در مراکز درمانی استان پذیرش و بستری می‌شوند.

تاکنون از ۷۹ بیمار مشکوک به کرونا در گلستان نمونه گیری و به تهران ارسال شد که از این تعداد ابتلای ۲ نفر به کرونا قطعی است.

بیماری جدید کرونا با نام "کووید۱۹" از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت که بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

ساختار ویروس های کرونا به گونه ای است که افرادی را که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می دهد. 

با این که ویروس های کرونا بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما هفت نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وزارت بهداشت چین اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن افزایش یافته است.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر جمعه(نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است و ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.