سلیمان آرخی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: چهار هزار و ۵۰۰ اصله نهال از گونه داغداغان در سال ۹۶ توسط موسسه سبزگامان بسکی در مسیر گنبد - مینودشت به طول هشت کیلومتر در طرفین این جاده کاشته شده بود که در دو سال گذشته حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد نهال‌های کاشته شده در این مسیر بر اثر آتش‌زدن بقایای زمین‌های کشاورزی بعد از فصل درو، از بین رفت.

وی افزود: آبیاری نهال‌ها در این مسیر با اجرای لوله‌گذاری به صورت قطره‌ای انجام می‌شود که باعث صرفه‌جویی ۷۰ درصدی در مصرف آب شده است.

مدیر روابط عمومی موسسه سبزگامان بسکی با اشاره به اینکه سال گذشته مرحله نخست واکاری شامل غرس حدود ۳۰۰ اصله نهال در این مسیر انجام شد، گفت: از امروز به مدت ۱۰ روز مرحله دوم عملیات واکاری پروژه درختکاری در مسیر گنبد - مینودشت آغاز شده و در این مدت بیش از هزار اصله نهال، مجددا کاشته می‌شود.

وی افزود: اجرای مرحله دوم عملیات واکاری پروژه درختکاری مسیر گنبد - مینودشت شامل مرمت گودال‌های پای درخت، چاله‌کنی و غرس مجدد نهال در کنار درختکاری مدارس از جمله برنامه‌های این موسسه به مناسبت هفته درختکاری است.

به گزارش ایرنا، موسسه سبزگامان بسکی یک موسسه غیردولتی زیست محیطی، مستقل و غیرانتفاعی با ساختار هیات امنایی است که توسط خانواده مرحوم دکتر غلامعلی بسکی (فعال و دوستدار محیط زیست ملقب به پدر طبیعت ایران) و تعدادی از علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست، از سال ۱۳۹۳ با شماره ثبت ۱۹۲ به صورت رسمی فعالیت خود را در راستای حفاظت از محیط زیست آغاز کرده است و دفتر این موسسه در شهر گنبدکاووس قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.