خبرگزاری مهر، گروه استان ها: در دومین روز از آخرین ماه سال ۹۸، در صبح سرد و ابری مردم نگارستان ایران برای خلق حماسه ای باشکوه، پرشورتر از همیشه پای صندوق های رأی آمدند تا آزمون مهمی را پشت سر بگذارند.

مردم همیشه در صحنه استان، از شیعه و سنی و قومیت های مختلف، از همان دقایق ابتدایی آغاز رأی گیری در پای صندوق های رأی حاضر شده و یک بار دیگر همدلی و وحدت و شعور انقلابی خود را در عمل ثابت و این حضور، بافته ها و گزافه های دشمنان و حسودان و طمع‌ورزان را باطل کرد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح جمعه در گلستان آغاز شد.

مریم السادت حسینی یک شهروند گرگانی که برای شرکت در انتخابات در یکی از شعب گرگان حاضر شده بود، در خصوص انگیزه اش به خبرنگار مهر گفت: هر کسی که ایران و نظام را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند و بنده هم با حضور خود در سرنوشت کشورم شریک خواهم شد.

وی با بیان اینکه این دومین انتخاباتی است که تجربه می کند، افزود: حق ایرانی رأی دادن است و امروز آمده ایم که به دنیا نشان دهیم، پشت سر نظام و رهبری هستیم.

علی اصغر ابراهیمی که با همسر و دختر خردسال خود به مسجد جامع گرگان آمده بود، به خبرنگار مهر گفت: من امروز آمده ام که سرنوشت فرزندم را تعیین کنم.

حضور گسترده مردم در انتخابات مشت محکمی بر همه توطئه های دشمنان است وی با بیان اینکه نباید سرنوشت خود را به دست دشمنان بسپاریم، افزود: حضور گسترده مردم مشت محکمی بر همه توطئه های دشمنان و جهاد در راه خداست.

کریم یوسفی، شهروند ۶۵ ساله گرگانی هم که در حال خروج از شعبه اخذ رأی بود، گفت که از ابتدای انقلاب تاکنون در انتخابات مختلف شرکت کرده و امروز هم مانند دوره های قبل صبح زود در انتخابات حضور یافته است.

وی تأکید کرد: ما به استقلال، عزت و سربلندی کشور علاقمند هستیم و باید نماینده ای در تراز مجلس که در مسیر اسلام و انقلاب باشند را انتخاب کنیم.

یوسفی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «آنچه در انتخابات بسیار مهم است، حضور عمومی مردم است»، لذا همه باید در انتخابات شرکت کنیم زیرا این یک وظیفه ملی است.

امروز مردم استان گلستان بعد از گذشت چهل و یک سال از انقلاب، در شهرهای مختلف آمدند تا ثابت کنند پای انقلاب و شکوه و عظمت آن ایستاده‌اند و لحظه‌ای از هدف و مسیر خود عقب‌نشینی نمی کنند.

گلستانی ها با حضور در هزار و ۳۸۹ شعبه اخذ رأی با انگشتان سبابه خود بار دیگر مهر تأییدی بر آرمان‌های این نظام مقدس زدند.

یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر در گلستان واجد شرایط رای دادن هستند که ۷۱ هزار نفر آن ها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه هفت نماینده در مجلس دارد که دو نفر از حوزه گرگان و آق قلا، یک نفر از علی آبادکتول، یک نفر از حوزه رامیان و آزادشهر، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از حوزه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.