محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گلستان در اوایل فصل کشت با خشکسالی و عدم بارش مواجه بود و حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خسارت ۱۰۰ درصدی حدود ۵۰ هزار هکتار تایید شده است، افزود: در سال زراعی جاری ۳۵۵ هزار هکتار گندم، ۵۸ هزار هکتار کلزا و ۷۴ هزار هکتار جو، دو هزار و ۸۰۰ هکتار چغندر، چهار هزار و ۲۰۰ هکتار سیب زمینی، سه هزار هکتار باقلا و دو هزار هکتار نخود فرنگی کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: قسمت قابل توجهی از اراضی خسارت دیده از خشکسالی امسال در نوار شمالی استان واقع شده‌اند و برای جبران این خسارت و کاهش رشد رویشی نیاز است مصرف کود شیمیایی نسبت به شرایط نرمال بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه گلستان روزانه به هزار تن کود شیمیایی نیاز دارد، تصریح کرد: گلستان این روزها با کمبود کود شیمیایی مواجه است و این موضوع مورد نارضایتی و انتقاد کشاورزان قرار گرفته است.

عباسی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی گلستان روزانه به هزار تن کود نیاز دارد اما میانگین بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در روز کود وارد استان می‌شود.

وی با یادآوری اینکه برای اینکه کشاورزان بتوانند جلوی خسارت محصول و کاهش رشد را بگیرند نیاز است هر ۱۵ روز یکبار کودهی انجام دهند، به کشاورزان توصیه کرد: در این شرایط بهتر است از ریز مغزی‌ها، محرک‌های رشد و کودهای زیستی برای جبران خسارت استفاده کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1356497
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.