قدرت الله عابدی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: امضای تفاهمنامه ساخت سه هزار خانه محرومان استان با اعتبار دو هزار میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی آن ها از روستای سقریلقی آق قلا و آغاز عملیات زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی اولویت دار آق قلا با اعتبار ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را از نتایج سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به گلستان برشمرد.

عابدی به مساعدت ۳۰۰ میلیارد ریالی نوبخت برای تسریع در تکمیل سالن ورزشی ۶ هزار نفری گرگان اشاره کرد و افزود: این اعتبار در مدت زمان باقیمانده تا پایان امسال تخصیص خواهد یافت.

به گفته وی تکمیل این طرح با ۶ درصد پیشرفت فیزیکی به ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تیم شهرداری گرگان و تیم دختران شهر گرگان، نمایندگان بسکتبال استان گلستان در لیگ برتر کشور هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان همچنین باغ موزه دفاع مقدس استان را دیگر طرح‌های بهره مند از حمایت مالی رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر اخیر به گلستان اعلام کرد و گفت: در نتیجه این سفر تصمیم گرفته شد ۱۰۰ میلیارد ریال از تعهد مالی سال آینده به این طرح اختصاص داده شود تا در هفته دولت سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار بگیرد.

به گفته وی برای تکمیل این طرح در سفر دوم هیات دولت به گلستان، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود.

 ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس گلستان از سال ۱۳۸۹ در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۵۶ متر مربع در چهار طبقه با زیربنای ۴ هزار و ۱۷۶ مترمربع در گرگان آغاز شد.

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش سمعی و بصری، هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره ایی، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و ده ها بخش تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در استان، دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.

عابدی، تزریق ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت موزه روستایی استان در پارک جنگلی روستای قرق گرگان و بهره برداری مرحله نخست آن تا دهه فجر سال ۹۹، دستور پیگیری برای دریافت ردیف اعتباری و اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان طالقانی گرگان با ۲۰۰ تختخواب در روستای زنگیان در سال ۹۹ و تامین اعتبار ساخت بیمارستان گمیشان، گالیکش و رامیان را از دیگر رهاوردهای سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به گلستان برشمرد.

وی بیان کرد: پرداخت ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار اجرای طرح های حوادثی به ویژه سیل امسال، تخصیص اعتبار برای زیرسازی و تعریض جاده آزادشهر - شاهرود و جاده کردکوی - آق قلا، طرح های بخش کشاورزی، اجرای طرح بازآفرینی شهری به مبلغ هزار میلیارد ریال و افزایش تولید انرژی در نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد از هزار به هزار و ۴۵۰ مگاوات برق از دیگر طرح های محوری و توسعه استان بود که در این سفر دو روزه برای شتاب در اجرای آن ها مساعدت مالی شد.

محمد باقرنوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه کشور ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه امسال به استان گلستان سفر کرد و ضمن حضور در مناطق سیل زده آق قلا و گمیشان، عملیات اجرایی ساخت چند طرح در حوزه مسکن، کشاورزی و درمانی را آغاز و از چند پروژه در گرگان دیدن کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.