هادی حقشناس روز شنبه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان گنبدکاووس درجمع خبرنگاران گفت: استان گلستان ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که در این دوره از انتخابات برای تصاحب هر کرسی نمایندگی تعداد ۳۴ نامزد با یکدیگر رقابت می‌کنند که ۵۰ درصد بیشتر از دوره قبل است.

وی بابیان اینکه برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند امسال هزار و ۳۸۹ صندوق اخذ رای در ۶ حوزه اصلی استان گلستان پیشبینی شده که نسبت به دوره قبل ۶۹ صندوق افزایش یافته است، افزود: در انتخابات پیش رو ۲۷ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای انتظامی، امنیتی و خدماتی در شعب اخذ رای حضور دارند و هر کدام برحسب وظیفه در امر برگزاری انتخابات سهیم هستند.

دکتر حق شناس اضافه کرد: امسال یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر از مردم گلستان واجد شرکت در انتخابات هستند که ۷۱ هزار نفر آنها رای اولی می‌باشند.

وی، میزان مشارکت مردم گلستان در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی را ۷۴ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد که این میزان مشارکت در این دوره نیز حفظ و حتی با حضور پرشورتر و گسترده‌تر مردم، بیشتر هم بشود.

استاندار گلستان همچنین با مهم دانستن انتخابات دوم اسفند امسال، گفت که در این دوره با توجه به حضور نامزدهایی از هر دو جریان سیاسی اصلی کشور و نیز نامزدهایی از اقوام مختلف ساکن در این استان، انتخابات جدی و رقابتی‌تر نسبت به دوره‌های قبل بویژه در دو شهر گرگان و گنبدکاووس خواهیم داشت.

دکتر حق شناس افزود: حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخاب نامزد اصلح به رشد و توسعه بیشتر گلستان کمک می‌کند.

استان گلستان دارای دو نماینده از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ، یک نماینده از حوزه انتخابیه گنبدکاووس، یک نماینده از حوزه انتخابیه علی آباد، یک نماینده از حوزه انتخابیه رامیان و آزاد شهر، یک نماینده از حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش و یک نماینده از حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان است.

 شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.