به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد، در جلسه هیات رئیسه شورای دانشگاه و هیات ممیزه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان که با حضور وزیر علوم در سالن اندیشه دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار شد اظهار کرد: مهم ترین دستاورد انقلاب خودباوری، استقلال و عدم وابستگی بوده و یکی از مهم ترین دستاوردها در زمینه علم و فناوری است.

وی افزود: دانشگاه منابع طبیعی گرگان در سال ۱۳۳۶ آغاز به کار کرد و تا سال ۵۵ به عنوان دانشگاه عالی جنگل فعالیت کرد.

نجفی نژاد گفت: بعد از انقلاب دانشگاه منابع طبیعی که وابسته به دانشگاه مازندران بود از آن جدا شد و به عنوان یک دانشگاه تخصصی و مستقل فعالیت کرد.

وی بیان کرد: کتاب تاریخ دانشگاه تدوین شده و در آینده هم موزه این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

نجفی نژاد ادامه داد: ساختمان مرکزی دانشگاه ثبت فهرست میراث فرهنگی شده و سند دانشگاه کارآفرین تدوین، تصویب و رونمایی شده است.

وی اظهارکرد: برخی از زیرساخت های دانشگاه کارآفرین در دانشگاه منابع طبیعی شکل گرفته و مرکز رشد قابل توجهی داریم که محصولات متنوعی در آن تولید می شود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: ۹۲ آزمایشگاه و کارگاه، دو مزرعه به مساحت ۱۳ و ۲۱ هکتار و مرتع تحقیقاتی در شمال آق قلا و یک مزرعه یک و نیم هکتاری که توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی در اختیار ما قرار گرفته، از جمله امکانات دانشگاه است.

وی افزود: دفتر مهارت آموزی در دانشگاه شکل گرفته و مرکز کار در دانشگاه فعالیت می کند که بازخوردهای خوبی تاکنون داشته است.

نجفی نژاد بیان کرد: ارتباط با فارغ التحصیلان حفظ شده و در جنب خوابگاه ها هم فضاهایی برای پژوهش در اختیار دانشجویان قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: کلکسیون گیاهان و دارویی در دانشگاه ایجاد شده و توسعه زیرساخت های فناوری جزو برنامه های دانشگاه است.

نجفی نژاد بیان کرد: موزه خاک، همکاری های بین المللی از قبیل همکاری با آکادمی علوم چین داشتیم و پروژه هایی در دست اقدام است.

وی گفت: ۶۰ دانشجو خارجی در دانشگاه تحصیل می کنند که از کشورهای افغانستان، سوریه و عراق هستند.

نجفی نژاد بیان کرد: محدودیت هایی در زمینه زمین کشاورزی برای توسعه فعالیت پژوهشی و گلخانه های مدرن، خرید و نوسازی آزمایشگاه ها کمبود اعتبار داریم و در این زمینه نیازمند همکاری وزارت علوم مانند گذشته هستیم‌.

وی گفت: تاسیس پارک تخصصی علم و فناوری کشاورزی، مرکز نوآوری تخصصی امنیت آب و غذا و غیره بخشی از برنامه ها است که اجرا شده و یا در دست بررسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.