رقابت های امروز در مسافت‌های ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ متر برگزار شد و در دور اول که مخصوص اسب‌های ترکمن دو ساله کلاس maiden بود، اسب آنجل آریا اول شد و اسب‌های دنیز دوستی و صنم شاه به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

در دور دوم و در رقابت اسب های ۳+ سال نژاد دوخون کلاس ۴ با هم به رقابت پرداختند که اسب سوشا به قهرمانی رسید و اسب های آل بیوتی و آدر در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

اسب های نژاد تروبرد ( برنده ) ۲ ساله برای رسیدن به قهرمانی در دور سوم یک رقابت نزدیک را به نمایش گذاشتند و در یک کورس نزدیک اسب بنفیت با سبقت از دیگر رقبا سریعتر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب های اونیکس و ساکرامنتو دوم و سوم شدند.

دور چهارم مختص اسب های ۳+ سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۵ بود که اسب دراگل قهرمانی را به خود اختصاص داد و اسب های جالی جامیر و دلبرم نیز رتبه های بعدی را کسب کردند.

اسب کی دو قهرمان پنجم در گروه اسب‌های دوخون ۳+ سال هندیکاپ کلاس ۶ شد و در پی او اسب‌های ردلیدی والی زیبا با پیشی گرفتن از سایر اسب‌ها به عناوین دوم و سوم این دور دست یافتند.

اسب های تروبرد ۳+ سال هندیکاپ کلاس ۱ در دور ششم وارد میدان شدند که در این میان اسب هیمالیا مقام اول را بدست آورد و اسب های مستردن و ریگان دوم و سوم شدند.

۲ ساله های دوخون برنده در دور هفتم باهم رقابت کردند که اسب آی هان توانست با گذشتن از دیگر رقبا برتری را از آن خود کند و اسب های تکنو و صاحب جمال نیز به کسب مقام های دوم و سوم بسنده کردند.

در پایان مسابقات روز دوم هفته دهم مسابقات اسبدوانی کورس گنبدکاووس یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به عنوان جایزه به صاحبان اسب‌های برتر تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس همه ساله در دو فصل بهار و پاییز و با حضور انبوه مشتاقان این ورزش اصیل منطقه برگزار می‌ شود.

برگزاری مسابقات کورس پاییز امسال برای ۲۲ هفته برنامه‌ریزی شده که در روزهای پنجشنبه و جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.