مردم گرگان و دیگر نقاط استان در حمایت قاطع از سیلی کوبنده سپاه به نظامیان آمریکایی و حمله به پایگاه عید الاسد ساعت ۱۸چهارشنبه فریادهای الله اکبر خود را در آسمان طنین انداز کردند.

این تکبیرها بار دیگر ندای حق طلبی، حقیقت جویی، وحدت و همدلی گلستانی ها را به گوش جهانیان رساند.

مردم گلستان با ندای الله اکبر یاد و نام سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را گرامی داشته و حمایت و پشتیبانی قاطع خود را از عملیات انتقامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

میدان شهرداری گرگان یکی از این مکان ها و محل اجتماع پرشور مردم و شماری از مسوولان گلستان بود که در نخستین شب حمله موفقت آمیز سپاه به پایگاه آمریکا به جشن و شادمانی پرداختند.

حضور پرشور قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان و خردسالان به همراه خانواده های آنها با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، تمثال امام راحل و مقام معظم رهبری و تصویر سپهبد شهید سلیمانی جلوه خاصی به این تجمع داد.

مردم سایر مناطق گلستان نیز با رفتن بر روی پشت بام خانه ها فریاد الله اکبر سر دادند.

در پاسخ به حمله تروریستی آمریکا که به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون فرمانده نیروهای حشد الشعبی و همراهان آنان منجر شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز چهارشنبه از شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

عین‌الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب "الرمادی" واقع است و در سال ۲۰۰۳ میلادی تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ میلادی در آن باقی ماندند.

عین‌الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است.

در پایان سال ٢٠١٤ به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌ المللی ضد داعش قرار گرفت.

پایگاه آمریکا در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق نیز بامداد چهارشنبه هدف حملات موشکی قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.