حسین طلوعیان بعدازظهر دوشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال گلستان که در فرمانداری آزادشهر تشکیل شد، اظهارداشت: رونق تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال پایدار در استان از جمله اهداف جدی و برنامه‌های مدنظر مدیران گلستان است.

وی افزود: در این زمینه با جذب تسهیلات مناسب و پرداخت به پروژه‌های اعلام شده در سال جاری توانستیم با پرداخت بیش از دو هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه گذاران از طریق ۸ بانک عامل رتبه پنجم را در سطح کشور کسب نماییم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: شهرستان آزادشهر با پرداخت بیش از ۹۱۲ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولیدبه هفت طرح پیشنهادی در رتبه نخست گلستان قرار دارد.

طلوعیان گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ از جمله مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌ها است که گلستان در این زمینه با پرداخت ۷۴۰ میلیارد ریال رتبه ۱۲ را در کل کشور به خود اختصاص داده و گنبدکاووس نیز با پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال از این طریق، رتبه نخست استانی را داراست.

وی با اشاره به کسب رتبه ششم گلستان در زمینه پرداخت تسهیلات بازسازی مراکز تولیدی در کل کشور بیان کرد: آق قلا با دارا بودن هشت پروژه بازسازی و جذب ۱۶۴ میلیارد ریال، رتبه اول در استان را به دست آورده‌است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: در تلاشیم با رفع بیشتر موانع تولید و هماهنگی بیشتر برای پرداخت تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران، رونق تولید را در سطح استان افزایش داده و اشتغالزایی مناسبی را برای گلستان به ارمغان بیاوریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: به دنبال آن هستیم کارگروه رفع موانع تولید و اشتغالزایی به منظور رسیدگی هرچه بهتر وضعیت مراکز تولیدی و اقتصادی هر دوشنبه در یک شهرستان برگزار شود تا از نزدیک مشکلات سرمایه گذاران رصد شده و برای رفع آن چاره اندیشی شود.

ابراهیم کریمی تصریح کرد: لمس موانع پیش روی مراکز تولیدی، شنیدن درد دل فعالان عرصه اقتصادی و همکاری و همیاری نزدیک مدیریت اجرایی و سرمایه‌گذاران می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت اشتغالزایی در سطح استان شود.

فرماندار نیز آزادشهر در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان ویژگی‌های منحصر به فردی داشته و در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، گفت: روسای ادارات شهرستان و اختیارات کامل برای تصمیم‌گیری ندارند که این موضوع می تواند به طولانی شدن پروسه تشکیل پرونده و رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران شود.

سیدرسول حسینی گفت: با توجه به وضعیت کشور از نظر اقتصادی، کمبودهای موجود و تحریم‌های ظالمانه باید تلاش کنیم با ایجاد فضایی مناسب برای حفظ سرمایه‌گذاران کارهای لازم را صورت دهیم.

در این جلسه برخی از فعالان عرصه تولید  با بیان مشکلات خود از روند طولانی استعلامات اداری، بوروکراسی حاکم بر ادارات و همراهی نکردن بانک‌ها به عنوان مشکلات عمده سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه تولید نام برده و خواستار حل این مشکلات شدند.

در پایان این جلسه مدیران ارشد استانی طی صورتجلسه ای ادارات و بانک‌های مورد نظر را مکلف کردند در بازه زمانی مشخص پاسخگوی فعالان اقتصادی و مراکز تولیدی شهرستان آزادشهر باشند.

شهرستان ۹۶ هزار نفری آزادشهر در شرق استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.