فتح الله نوری شامگاه سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: در صورت شکل گیری مجلس با معیارهای تراز انقلاب؛ قوه مقننه به جایگاه اصلی خود که همانا راس امور است، خواهد رسید و بدنبال آن توسعه کشور شتاب می گیرد.

 به اعتقاد وی، حضور نمایندگان منفعل و ناتوان (کنونی) سبب شده تا بخش اعظمی از وظایف مجلس فراموش شود. نظارت بر امور کشور، برنامه ریزی و حرکت در افق چشم انداز توسعه، شهامت و شجاعت از جمله ویژگی هایی است که در مجلس دهم به حداقل ممکن رسیده است.

نوری افزود: هر چند از منظر تعداد مصوبات مجلس شاهد تصویب لوایح و طرح‌های متعددی در مجلس بودیم اما کیفیت و کارآیی مطلوب نداشته و در در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجبور به اصلاحیه و متمم برای قوانین شده ایم.

وی اظهار داشت: انتخابات تبلور مردم سالاری است و باید قدر این نعمت بزرگ برگرفته از انقلاب را بدانیم؛ بخشی از چالش‌های کشور متاثر از تصمیم و انتخاب مردم است؛ دقت بیشتر بر توفیقات می افزاید.

وی هدف از تشکیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گلستان را هماهنگی و وحدت بین کاندیداهای جریان انقلاب دانست و تاکید کرد: تاکنون تصمیمی مبنی بر اجماع بر یک یا چند کاندیدا گرفته نشده است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گلستان همچنین گفت: هر زمانی که در مقابل استکبار مقاومت و ایستادگی کردیم توفیقات زیادی برای نظام و مردم بدست آوردیم و هر زمان منفعل و عقب نشینی داشتیم ضربات سنگینی به کشور وارد شد.

گفتنی است برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه گلستان که ۷ کرسی در خانه ملت دارد ۳۷۵ مرد و ۳۶ زن نام نویسی کردند.

از میان این ثبت نام کنندگان ۶۵ نفر در حوزه انتخابیه گمیشان، بندرگز ،کردکوی و بندرترکمن، ۵۲ نفر در حوزه گنبدکاووس، ۱۲۹ نفر گرگان و آق قلا، ۳۸ نفر علی آبادکتول، ۴۸ نفر رامیان و آزادشهر و ۷۹ نفر در مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله ثبت نام کردند.

۷ نماینده گلستان شامل دو نفر از حوزه گرگان و آق قلا ، یک نفر رامیان و آزادشهر، یک نفر علی آباد، یک نفر کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، یک نفر گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال /۹۸/ برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.