محمد خیاطیان روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه  سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار داشت: متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش ها از تسهیلات با بهره ۱۲ درصد در اجرای طرح های شهری و ۶ درصد در مناطق روستایی بهره مند می شوند.

وی به ظرفیت فراوان صنعت گردشگری در رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: اولویت مهم وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توجه به زمینه سازی جذب گردشگر در حوزه های بوم گردی و احیای بناهای تاریخی است.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در مسیر استفاده از ظرفیت گردشگری نباید بخش میراث فرهنگی کشور نادیده گرفته شده و این سرمایه عظیم و تاریخی ایران به فراموشی سپرده شود.

خیاطیان به بهره مندی این وزارتخانه از حضور بخش خصوصی برای مرمت آثار تاریخی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرمت ۲ هزار و ۵۰۰ بنای تاریخی در کشور در دست اجرا است که ۱۰۰ بنای آن توسط دولت و بقیه با مشارکت بخش خصوصی ترمیم می شود.

وی بر تسهیل گری و ممانعت از مانع تراشی در مرمت بنای تاریخی و استفاده درست از آن برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی تاکید کرد و افزود: باید در این حوزه بیش از گذشته از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین سرمایه گذاری برای صادرات صنایع دستی هنرمندان گلستانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پایانه اختصاصی صادرات از جمله راهکارهای موثر برای کمک به رونق فروش تولیدات هنرمندان این استان است که راه اندازی آن در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این مراسم گفت: سرمایه گذاری در بخش گردشگری از جمله اولویت های مهم گلستان در مسیر رسیدن به توسعه پایدار است.

میرمحمد غراوی اظهار داشت: وجود جاذبه های منحصر به فرد در گلستان از جمله دامنه های سلسله جبال البرز، قرار گرفتن در مسیر زیارتی مشهد مقدس، برخورداری از ۹۴ کیلومتر سواحل دریای خزر، جزیره آشوراده و آثار متعدد تاریخی و طبیعی دیگر، می تواند نقش به سزایی در رونق اقتصادی این استان داشته باشد.

وی گفت: در سال های اخیر سرمایه گذاری خوبی در حوزه گردشگری استان انجام شده که تلاش برای اجرایی شدن طرح طبیعت گردی در جزیره آشوراده و ایجاد بوم گردی در مناطق روستایی از جمله آن ها است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان هم در این جلسه بر سرمایه گذاری در حوزه رونق گردشگری استان تاکید کرد.

احمد تجری افزود: استفاده بهینه از ظرفیت های این بخش نیاز مبرم به همکاری و مشارکت بیش از گذشته دستگاه های مرتبط و هنرمندان دارد.

در این مراسم که مسعود اسکندری معاون امور استان های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمعی از مدیران کل ادارات و نهادها و هنرمندان گلستان حضور داشتند از خدمات چهار ساله ابراهیم کریمی تقدیر شد.

استان گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت از قدمت بیش از هفت هزار سال برخوردار است که تاکنون ۹۰۰ اثر از جاذبه آن ثبت ملی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.