غلامعلی نورا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که برنامه پیش بینی شده کشت دانه روغنی کلزا در گنبدکاووس برای سال زراعی جاری ۲۰ هزار هکتار است که تا الان کشاورزان این شهرستان درسطح ۱۳ هزار هکتار قرارداد کشت منعقد کرده‌اند.

وی بابیان اینکه از مجموع قرارداد کشت منعقد شده کلزا تا الان نیز حدود چهار هزار هکتار از این محصول در گنبدکاووس کشت شده است، افزود: شرایط آب و هوایی فعلی و بارش‌هایی که در ۴۸ ساعت گذشته انجام شد، شرایط را برای کشت دانه روغنی کلزا بویژه در مناطق شمالی شهرستان فراهم کرده‌است.

نورا اضافه کرد: بذر گواهی شده از ارقام مختلف و نهاده‌های مورد نیاز کشت کلزا به اندازه سهمیه پیش بینی شده در گنبدکاووس تامین شده و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی و کارگزاری‌های مربوطه نسبت به تهیه بذر و نهاده‌ها اقدام نمانید.

وی همچنین بهترین زمان برای کشت دانه روغنی کلزا در منطقه گنبدکاووس را از نیمه دوم مهر تا پایان آبان دانست و تصریح کرد که با مساعد شدن شرایط کشت، کشاورزان بایستی از فرصت باقی مانده برای کشت این محصول اقدام نمایند.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس یادآور شد: در سال زراعی گذشته کشاورزان گنبدی ۱۴ هزار هکتار از مزارع خود را به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص دادند و مقدار ۲۰ هزار تن محصول برداشت کردند.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس با ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی که بخش اعظم آن به کشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا اختصاص می‌یابد، از شهرستان‌های برتر گلستان و کشور در تولید این سه محصول، بویژه گندم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.