این جشنواره با حضور هنرمندان ۲۹ استان در محل نمایشگاه های بین المللی گرگان و با اسقبال بیش از ۲ هزار نفری مردم از آیین افتتاحیه آن آغاز شده و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

استاندار گلستان در آیین افتتاح این جشنواره گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها بیانگر ریشه های مشترک اقوام مختلف در جفرافیای ایران زمین دارد و برگزاری آن موجب مودت، دوستی و تحکیم اتحاد اقوام می شود.

هادی حق شناس ضمن خوش آمدگویی به سفرا و مهمانان خارجی حاضر در این جشنواره اظهار داشت : وجه مشترک دیدارهای امروز با سفرای چین ، قزاقستان و ترکمنستان، تمایل شدید  نمایندگان این کشورها برای تقویت روابط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی  و سیاسی با ایران بود.

وی گفت: گلستان ظرفیت های زیادی در حوزه محصولات زراعی ، کالاهای کشاورزی و صنایع ساختمانی دارد که می تواند از آن ها برای افزایش تبادلات اقتصادی با چین، ترکمنستان و قزاقستان استفاده کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز در این مراسم این استان را پایتخت اکوتوریسم کشور عنوان کرد و گفت: با استمرار برگزاری این جشنواره، میزبانی از گردشگران در استان افزایش یافته و گلستان به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

ابراهیم کریمی بیان داشت: در این جشنواره ۲۰۰ غرفه شامل صنایع دستی، هنرهای سنتی، سوغات، غذاهای سنتی، سیاه چادرها، آلاچیق عشایر و روستاهای هدف گردشگری برپا شده است.

وی گفت: همچنین ۲۰ گروه موسیقی سنتی و آیینی در این جشنواره برنامه اجرا می‌کنند که در میان آن ها هنرمندانی برخی کشورها از جمله عراق و قزاقستان نیز حضور دارند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام از امشب تا ۲۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گلستان و پس از آن ۲۶ تا ۲۹ آبان به میزبانی گنبدکاووس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.